توجه به نیروی انسانی کشور را به یکی از قدرت های برتر اقتصادی تبدیل می‌کند

خوانسار- نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی گفت: آمار بالای نیروی انسانی این نوید را به سیاست گذاران کشور می‌دهد که اگر به سرمایه بزرگ نیروی انسانی کشور توجه ویژه شود می‌توانیم به ۱۰ قدرت برتر اقتصادی دنیا تبدیل شویم.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان خوانسار، علی بختیار امروز (یکشنبه) در مراسم تجلیل از مقام شامخ معلم و بزرگداشت آیت الله مطهری  با بیان اینکه تلاش معلمان برای تعالی علم و دانش و دانایی جامعه بسیار ارزشمند است، اظهار کرد: این مأموریت بسیار مهم برعهده آموزش و پرورش به عنوان زیر ساخت فرهنگی تعلیم و تربیت و دانایی پروری است.

وی افزود: پرورش نسل دانایی به عنوان سرمایه‌ای بزرگ برای تحول فرهنگی کشور اهمیت آن از منابع طبیعی، نفتی و سایر ذخایر زیر زمینی به مراتب بالاتر است. امروز در اقصی نقاط کشور اکثر افراد از قشر غنی و فقیر به دنبال کسب تعلیم و تربیت تا مدارج عالی هستند به طوری که در سال ۵۷ تعداد ۶۷ هزار دانشجو داشتیم و اکنون این جمعیت به چهار و نیم میلیون دانشجو رسیده است.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی گفت: آمار بالای نیروی انسانی این نوید را به سیاست گذاران کشور می‌دهد که اگر برنامه ریزی برای ایجاد تحول کشور فراهم شود و به سرمایه بزرگ نیروی انسانی توجه شود می‌توانیم به ۱۰ قدرت برتر اقتصادی دنیا تبدیل شویم.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان می‌دانند اگر سرمایه‌ بزرگ نیروی انسانی در سازندگی ورود پیدا کنند همان گونه که کشور در تولید علم به رتبه ۱۶ دنیا رسید، در حوزه‌های دیگر نیز در میان ۱۰ کشور برتر دنیا قرار خواهد گرفت. در زمینه تولیدات صنعتی و تولید گاز با شرکت‌های ایرانی صاحب دانش توانستیم به تولید یک هزار میلیون متر مکعب گاز برسیم و از قطری ها پیشی بگیریم و در سایر بخش ها نیز نیز توسط همین جوانان خلاق به تحول بزرگی دست خواهیم یافت.

بختیار تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی برای رفع مشکلات فرهنگیان در حد توان کشور تلاش می‌کند و تصمیم داشتیم امسال بودجه آموزش و پرورش که به ۱۰ درصد رسیده بود را گام به گام به رقم ۳۰ درصد برسانیم تا مشکلات جامعه فرهنگی رفع شود.

وی گفت: امسال با توجه به محدودیت‌های صادرات نفت با شرایط سختی مواجه هستیم، براساس پیس بینی ها درآمد کشور از فروش نفت ۱۵۰ هزار میلیارد تومان است در حالی که میزان پرداخت حقوق کارکنان نیز ۱۵۰ هزار میلیارد تومان برآورد می شود؛ علاوه بر این دولت متعهداست ۴۱ هزار میلیارد تومان یارانه پرداخت کند.

کد خبر 375088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.