۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۷
درآمد صنایع استان مرکزی چقدر است؟

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اراک گفت: دفاتر اکثر شرکت‌ها و کارخانه‌های استان و اراک در شهر تهران است و تمام پرداخت‌ها در تهران صورت می پذیرد،سوالی که مطرح است این است که بهای عوارض ناشی از عوامل مخرب صنایع را مردم شهر اراک می‌پردازند. آیا سود آیده در جیب مردم اراک می‌رود؟

به گزارش ایمنا، ایرج رضایی در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی شورای شهر اظهار کرد: برخی کارخانه‌های اراک ذاتا جزء صنایع آلاینده محسوب میشوند ولی خود را صنعت سبز اعلام میکنند و جالب هم هست بعضی از این کارخانه‌ها ویا شرکت‌ها اقامه دعوی بر شهرداری می‌کنند که چرا درخواست عوارض از ما می کنید زیرا ما جزء آلاینده‌ها نیستیم، وکلای میلیاردی می گیرند که صنعت ذاتا آلوده را صنعت سبز بنامند و حقوق شهروندان اراک را زیر پا می گذارند تا به نتایج مطلوب خود برسند و این یک فاجعه است.

وی به مبحث صنعت رو به افول اراک اشاره کرد و گفت: حال صنعت اراک خوب نیست ، از بیش از دو هزار واحد صنعتی در اراک  و استان نیمی تعطیل و یک سوم نیمه تعطیل و خیلی ها از نظر ظرفیت تولید با مشکل روبرو هستند و این یعنی حال کارگر این قشر ضعیف جامعه خوب نیست و تا دیر نشده باید راهکاری اندیشید.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اراک درخصوص معدن املاح گفت: شرکت املاح و معدن به نظر می‌رسد غیر قانونی مجوز گرفته است ولو از راه قانونی ورود کرده و مجوز گرفته باشد که حتی اگر از راههای قانونی مجوز گرفته باشند باید این مجوز مهار شود .

وی ادامه داد: به این حجم از دپو و این حجم از صادرات باید رسیدگی شود و باید مسئولان امر در خصوص از بین رفتن این محیط زیست طبیعی منطقه که در نوع خود بی نظیر می باشد پاسخگو باشند.

رضایی در خصوص ارازاق عمومی و توزیع آنها گفت : وقتی صحبت از ارزاق عمومی و ضروری به میان می آید صحبت از گوشت گرم میشود که اساسا ارزاق  شامل موارد اساسی زندگی شهروندان باشد که متاسفانه نه تنها اینچنین نیست بلکه همین چند قلم نیز بطور صحیح به دست همشهریان نمی رسد.

وی گفت : درد مردم امروز اراک این است که علی رقم اینکه این استان مرکز کشور و یکی از صنعتی ترین استانهای کشور است اما از نظر وضعیت اشتغال دچار بحران است.

کد خبر 375074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.