شناسایی ۱۱۰ هزار مبتلا به دیابت در اصفهان

نطنز-رییس مرکز بهداشت اصفهان گفت: در استان اصفهان حدود ۱۱۰ هزار نفر مبتلا به دیابت شناسایی و برای آنها پرونده سلامت تشکیل شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان نطنز، کمال حیدری در آیین تکریم و معارفه مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نطنز، اظهار کرد: طبق تحقیقات استان اصفهان نسبت به وضعیت چاقی، دیابت، مصرف نمک و شکر در مرحله بحران قرار گرفته و بر اساس آمار، اصفهان جزو ۵ استان اول در کشور است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: اصلی‌ترین عوامل ابتلا به سایر بیماری‌ها؛ چاقی و دیابت است و تشکیل پرونده الکترونیک سلامت برای افراد یکی از راهکارهای شناسایی برای این گونه اشخاص است.

رییس مرکز بهداشت اصفهان گفت: تاکنون برای یک میلیون نفر  از جمعیت بالای ۳۰ سال پرونده الکترونیک سلامت صادر شده است و جریان آن حدود ۱۱۰ هزار مبتلا  به دیابت شناسایی شده‌ که ۳۵ درصد این افراد از بیماری دیابت خود مطلع نبودند.

حیدری گفت: نزدیک به ۱۶هزار نفر نیز دچار بیماری فشار خون بالا بوده که برای اکثر آنان پرونده سلامت الکترونیک  تشکیل شده است.

هم چنین، علی شریفی، مدیر جدید شبکه بهداشت و درمان نطنز نیز  اظهار کرد: برای تکمیل و راه‌اندازی بیمارستان ۹۶ تخته خاتم‌الانبیای نطنز به ۳۷۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی گفت: بخشی از این اعتبار شامل ۷۰ میلیارد ریال جهت کارهای عمرانی باقی مانده و ۳۰۰ میلیارد ریال برای تجهیزات و لوازم مورد نیاز برای بیمارستان است.

 در این مراسم از زحمات دکتر علیرضا چاووش زاده تقدیر و دکتر علی شریفی به عنوان مدیر جدید شبکه بهداشت و درمان نطنز معرفی شد.

کد خبر 375067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.