۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۲:۰۱
فریدونشهر در رتبه نخست نرخ بیکاری

فریدونشهر- فرماندار فریدونشهر گفت: جهاد کشاورزی شهرستان به کشاورزان برای آغاز کشت بهاره توصیه کند که میزان کشت سیب زمینی متناسب با نیاز کارخانه‌های منطقه کشت شود و تغییر الگوی کشت در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان فریدونشهر، ناصر اسدی در جلسه شورای اداری شهرستان اظهار کرد: در شرایط جنگ اقتصادی هستیم و مدیریت سخت است، اما مدیران ادارات متناسب با شعار سال عمل کنند و شرایط را تسهیل و بروکراسی اداری را کاهش دهند تا تولید رونق گیرد.

 نرخ بیکاری شهرستان رتبه نخست استان

وی با بیان اینکه نرخ بیکاری فریدونشهر در استان رتبه اول یا دوم را دارد، افزود: اجرای شعار سال برای شهرستان ساری و جاری است و اگر هنر و توان را به کار بگیریم و برای سرمایه گذاری و رفع موانع آن تلاش شود فرصت‌های خوبی ایجاد خواهد شد.

فرماندار فریدونشهر تصریح کرد: دولت طرح‌ها را به بخش خصوصی واگذار کرده، اما وظیفه تسهیل و فراهم آمدن شرایط سرمایه گذاری را دارد و از هر طرحی که متناسب با موقعیت اقلیمی و اقتصاد شهرستان باشد حمایت کرده و موانع را بر طرف خواهیم ساخت.

صدای فریدونشهر به گوش مسؤولان کشوری رسید

وی با بیان اینکه بیش از ۱۲میلیارد تومان در سال گذشته تسهیلات و سرمایه در شهرستان جذب شده است، افزود: فریدونشهر غربی‌ترین نقطه و مظلوم ترین شهرستان استان است، اما صدای ما به مسئولان کشوری در خصوص سیل و خسارات آن رسید.

در پشتکوه ۹۵۰ میلیمتر باران و ۶۰۰ سانتیمتر برف بارید

اسدی گفت: در سال زراعی جاری تاکنون ۷۵۰ میلی متر بارش در شهرستان فریدونشهر به ثبت رسیده است، اما در پشتکوه ۹۵۰ میلیمتر بارش و ۳۵۰ سانتیمتر برف در شهر فریدونشهر بارید. در روستای کمران و مناطق پشتکوه میزان بارش برف بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ سانتیمتر بوده است.

وی با بیان اینکه مردم انتظار دارند راه ها سریع تر بازگشایی شود، افزود: کار برف روبی عملیات بی‌نظیری بود و در هنگام بارش‌های شدید فروردین ماه دو رویکرد کوتاه مدت و بلند مدت در دستور کار قرار گرفت.

فرماندار فریدونشهر گفت: پیشگیری از ایجاد خسارت جانی با بازگشایی مسیرها در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شد و همزمان کنترل طغیان رودخانه‌ها، اسکان اضطراری و جابه جایی منازل پیشکوه و پشتکوه نیز صورت گرفت. خسارت به منازل در شهرهای فریدونشهر و شهر برف انبار قابل توجه بود و خانه‌های خشتی وگلی آسیب جدی دیدند.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر سه مورد امداد هوایی، اورژانس هوایی دانشگاه علوم پزشکی نیز به منطقه در چندین مرحله خدمات رسانی کرد، افزود: در روستای حیران که فاقد جاده روستایی بود نیز امداد هوایی انجام گرفت و اقلام مورد نیاز و چادرهای اسکان توزیع شد.

خسارت ۷۰ میلیارد تومانی به بخش مسکن و راه ارتباطی

 اسدی با بیان اینکه بیش از ۷۰ میلیارد تومان در بخش مسکن و راه‌های ارتباطی خسارت وارد شده است، افزود: در این زمینه فروردین ماه امسال سه هیئت از مدیران استانی را به روستاهای شهرستان برای بازدید از این مناطق دعوت کردیم که در حین بازدید با رانش زمین مواجه شدیم.

وی با بیان اینکه اعتبار آسفالت گردنه کلوسه را به دلیل مباحث فنی حذف و هزینه آن را در راه شوسه‌ای دیگر خرج کردیم، گفت: پیشنهاد و پیگیری ایجاد تونل برای این گردنه داده می‌شود. هم چنین دو کیلومتر از جاده پشندگان نشست کرده و از بین رفته است.

۶۰ واحد مسکونی فریدونشهر بازسازی شد

فرماندار فریدونشهر با بیان اینکه سال گذشته ۶۰ واحد خانه روستای کلوسه بازسازی شد و اکنون ۲۵۰ واحد مسکونی در دست کار قرار دارد، افزود: قرارگاه محرومیت زدایی ناحیه مقاومت بسیج در منطقه فعال است و باید از فرصت حضور این قرارگاه برای عمران و آبادانی استفاده شود.

وی افزود: جبران خسارت سیل در بخش کشاورزی در دستور کار قرار گرفته است، به دلیل برودت هوا آسیب‌ها ادامه دارد و سرمازدگی پیش بینی می شد که تا کنون اتفاق نیافتاده است.

آغاز کوچ عشایر از ۳۰ اردیبهشت ماه

 اسدی با بیان اینکه کوچ عشایر ۳۰ اردیبهشت ماه آغاز می‌شود که از تمام ادارات مرتبط تقاضا کردیم تقویم آن رعایت شود تا مراتع بتوانند نفس بکشند، افزود: جهاد کشاورزی شهرستان به کشاورزان برای آغاز کشت بهاره توصیه کند؛ میزان کشت سیب زمینی نیز متناسب با نیاز کارخانه‌های منطقه کشت باشد و تغییر الگوی کشت در دستور کار قرار گیرد.

کد خبر 375063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.