۴۴۰۰ کیلومتر از جاده های فریدونشهر برف روبی شد

فریدونشهر- رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فریدونشهر گفت: چهار هزار و ۴۰۰ کیلومتر برف روبی با حجم ۸ میلیون و ۳۰۰ هزار مترمکعب انجام شده است و در این مدت ۱۵۰ هزار لیتر سوخت مصرف ماشین‌های برف رو شد که در مجموع عملیات برفروبی یک و نیم میلیارد تومان هزینه در برداشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان فریدونشهر، علی اکبر آقایی در جلسه شورای اداری شهرستان اظهار کرد: شهرستان فریدونشهرغربی ترین شهرستان استان با  ۴۷۲ کیلومتر راه است که ۲۴۵ کیلومتر آن راه آسفالت، ۳۵۵ کیلومتر راه خاکی و ۷۲ کیلومتر راه شوسه است. این شهرستان دارای اقلیمی کوهستانی با گردنه‌های صعب العبور است که در سال زراعی جاری به دلیل موقعیت جغرافیایی بیشترین بارش‌ها در سطح استان با میانگین ۷۵۰ میلی لیتر در این استان اتفاق افتاد.

وی گفت: فریدونشهر ۸۵ روستای دارای سکونت دارد که فاصله میان غربی ترین تا شرقی ترین روستا ۱۸۰ کیلومتر است و نشان از پراکندگی و عمق سختی راهداری در این شهرستان است. از ۲۴ آبان سال گذشته تا ششم فروردین ماه امسال سه و نیم متر برف در ۲۰ مرحله در شهر فریدونشهر باریده است.

عملیات برفروبی یک و نیم میلیارد تومان هزینه در برداشت

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فریدونشهر گفت: چهار هزار و ۴۰۰ کیلومتر برف روبی با حجم ۸ میلیون و ۳۰۰ هزار مترمکعب با همکاری ۴۲ نفر و با ۲۶ دستگاه راهداری انجام شده است. در این زمینه ۸۰۰ تن نمک پاشی انجام شده است؛ در این مدت ۱۵۰ هزار لیتر سوخت مصرف ماشین‌های برف رو شد و در مجموع عملیات برفروبی یک و نیم میلیارد تومان هزینه در برداشت.

وی افزود: تدوام و پراکندگی بارش‌ها از مشکلات برفروبی در شهرستان بود به طوری که در ۱۸ هفته و به طور متوسط هر ۶ روز یکبار برف می‌بارید. گردنه کلوسه دو تا سه روز  مسدود بود که مشکلات خاصی را به دنبال داشت.

آقایی با بیان اینکه ایجاد راهدارخانه در بالای گردنه کلوسه بسیار کار را راحت تر می‌کند و این گردنه ۷۰۰ متر است، گفت: در محور کمران همزمان گل و لای روبی و برف روبی صورت می‌گرفت و گاهی ارتفاع برف به ۵ متر می‌رسید، همچنین رانش‌هایی به طور مقطعی به وجود آمد که اکنون ماشین‌هایی برای رفع خطردر این منطقه مشغول است.

کد خبر 375058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.