هوشمندسازی اقتصاد نه یک الزام، بلکه ضرورت است

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: پیاده سازی اقتصاد هوشمند، بهره وری و کارایی را افزایش داده و با توجه به هزینه اندک ارائه خدمات پس از به‌کارگیری فناوری‌های نوین، کاهش هزینه‌ها و قیمت‌ها اتفاق می‌افتد و امکان افزایش سهم ایران از اقتصاد جهانی فراهم می‌شود.

به گزارش ایمنا به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)، فرهاد دژپسند در اولین جلسه شورای راهبری فناوری اطلاعات و ارتباطات؛ اظهار کرد: شورای راهبری فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت اقتصاد مجمعی از متخصصین IT است که باید برای ارائه خدمات مطلوب و سریع و ارزان به مردم توسط سازمانهای زیرمجموعه وزارت اقتصاد تلاش کنند.

وی با اشاره به ضرورت بسترسازی و ایجاد زیرساخت مناسب برای پیاده سازی اقتصاد هوشمند تصریح کرد: سازمان‌های امور مالیاتی، گمرک، بورس، بانک‌ها و بیمه ها و خزانه داری کل کشور باید فرایندهای کاری خود را بر مبنای تحول دیجیتال اصلاح کنند.

همچنین وزیر اقتصاد و امور دارایی تاکید کرد: کارهای خوبی در حوزه بهبود فضای کسب و کار صورت گرفته اما باید متناسب با شتاب پیشرفت تکنولوزی در دنیا تکمیل شود.

دژپسند افزود: پیاده سازی اقتصاد هوشمند، بهره وری و کارایی را در اقتصاد افزایش داده و با توجه به هزینه اندک ارائه خدمات پس از بکارگیری فناوری‌های نوین، کاهش هزینه‌ها و قیمت‌ها اتفاق می‌افتد. طرف دیگر با توسعه اقتصاد دیجیتال، امکان افزایش سهم اقتصاد ایران از اقتصاد جهانی فراهم می‌شود.

کد خبر 375053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.