راه‌اندازی دو پارک‌سوار در اصفهان تا پایان تابستان

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: پارک‌سوارها محل خوبی برای تبادل و یکپارچگی سفرهای شهروندان است و همچنین باعث کاهش ترافیک و آلودگی مرکز شهر می‌شود.

علیرضا صلواتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه پارک‌سوارها محلی برای استفاده از گونه‌های مختلف حمل و نقل عمومی از جمله دوچرخه، اتوبوس، مترو، تاکسی و خودروی شخصی است، اظهار کرد: ایجاد پارک‌سوار موجب رغبت بیشتر شهروندان برای استفاده از حمل و نقل عمومی می‌شود، مسافران وسیله نقلیه خود را تغییر داده و با وسیله دیگری به سمت مقصد حرکت می‌کنند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه سیاست توسعه پارک‌سوارها از گذشته در دستور کار سازمان حمل و نقل بوده است، افزود: در سال جاری نیز دو پارک‌سوار صفه و عاشق آباد احداث می‌شود.

صلواتی با اشاره به آغاز عملیات عمرانی پارک‌سوار صفه و عاشق‌آباد، خاطرنشان کرد: هدف از ایجاد این پارک ‌سوارها امتداد خطوط اتوبوسرانی تا پارک سوارها به منظور استفاده بهتر و بیشتر شهروندان از حمل و نقل عمومی است؛  هر کدام از این دو پارک‌سوارها در ایستگاه مبدا و مقصد خط یک قطار شهری اصفهان قرار دارد تا دسترسی آن‌ها برای استفاده شهروندان آسان‌تر باشد، اتوبوس‌های بین‌شهری که به مناطق مرکزی شهر و نقاط پر ازدحام وارد می‌شوند، در این دو پارک‌سوار متوقف شده و شهروندان بخشی از سفر خود را با مترو و اتوبوس‌های درون شهری طی می‌کنند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با تأکید بر اینکه احداث پارک‌سوار موجب شده شهروندان با دغدغه کمتر، آرامش بیشتر و اطمینان خاطر بالاتر سفر خود با وسایل حمل و نقل عمومی را انجام دهند، ادامه داد: تلاش بر این است تا این دو پارک‌سوار قبل از آغاز سال تحصیلی راه‌اندازی شود که در اینصورت سهم قطار شهری از سفرها، استفاده شهروندان از اتوبوس و مترو و تعداد مسافران افزایش پیدا می‌کند.

وی با اشاره به استفاده بیشتر مردم محلات شهر اصفهان از اتوبوس و مترو در صورت ایجاد این پارک‌سوارها، اضافه کرد: هدف احداث پارک‌سوارها کاهش تعداد سفر با خودروهای شخصی، به خصوص کاهش تعداد سفرها به مناطق مرکزی و نقاط پرازدحام شهر است.

صلواتی با اشاره به لزوم استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی برای سفر به مرکز شهر، تصریح کرد: با احداث پارک‌سوارها، شهروندانی که با خودروهای شخصی از شهرهای اطراف به اصفهان سفر می‌کنند، خودروی خود را در این محل‌ها پارک کرده و سفر درون شهری خود را با مترو و سایر وسایل حمل و نقل عمومی ادامه می‌دهند.

کد خبر 375050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.