۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۹
گازرسانی به روستاهای پشتکوه و پیشکوه

فریدونشهر- نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بویین میاندشت گفت: گازرسانی از مطالبات مردم پیشکوه و پشتکوه است که با تلاش‌های صورت گرفته به زودی کلنگ‌زنی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان فریدونشهر، اکبر ترکی امروز (یکشنبه) در جلسه شورای اداری این شهرستان اظهار کرد: استکبار جهانی می‌خواهند با فشارهای اقتصادی و تحریم‌های جدید مردم را در مقابل دولت، نظام و حاکمیت قرار داده تا از این طریق، فاصله مردم با نظام بیشتر شود، اما حرکت باید رو به جلو صورت گیرد.

وی با بیان اینکه تفویض اختیارات از استان به شهرستان سبب می‌شود که ادارات با اختیارات بیشتری به مردم خدمت کنند و در موارد مختلف مانند کشاورزی، صنعت و غیره مشکلات آن‌ها حل شود گفت: در تحریم نفت قرار داریم و ممکن است نفت کشور را بخرند و پول آن را ندهند، اما باید در این تنگناها تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد.

تخصیص اعتبارات ملی و استانی در شهرستان با عدالت صورت گیرد

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بویین میاندشت با بیان اینکه اعتبارات ملی و استانی باید با عدالت بین شهرستان‌ها توزیع شود و مسئولان شهرستانی نیز وظیفه دارند در هزینه بودجه تخصیص یافته صرفه‌جوبی کنند، افزود: اگر بودجه‌ای ابلاغ می‌شود هر مسئول باید پروژه‌هایی را اجرایی کند که قطعأ بودجه برای اتمام نیز اختصاص داده می‌شود.

ترکی گفت: در بودجه سال ۹۸ بالغ بر شش هزار میلیارد تومان برای خرید قیر رایگان اختصاص یافته است، مقداری از سهم قیر فریدونشهر در سال گذشته اختصاص یافته و مقداری از آن هنوز باقی مانده است.

اختصاص ۱.۵ میلیارد تومان بودجه به بنیاد مسکن کشور

وی با بیان اینکه یک و نیم میلیارد تومان در اختیار بنیاد مسکن کشور قرار دادیم و مسئولان نهاد نیز قول دادند سه میلیارد تومان علاوه بر بودجه اختصاص یافته به چهار شهرستان اختصاص دهند، یادآور شد: مسئولان شهرستان برای بازگشایی یا اصلاح مسیرهای پیشکوه و پشتکوه تلاش کنند.

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بویین میاندشت با بیان اینکه گازرسانی از مطالبات مردم پیشکوه و پشتکوه است که با تلاش‌های صورت گرفته به زودی کلنگ‌زنی خواهد شد، گفت: برای ساختمان بیمه سلامت ۱۰۰ میلیون تومان اختصاص یافته است که انتظار داریم در سال ۹۸ نهایی و تخصیص داده شود، همچنین درمانگاه تامین اجتماعی نیز تکمیل شود.

ترکی با بیان اینکه باید دست دلالان را از بازار محصولات شهرستان کوتاه کنیم، گفت: فاضلاب فریدونشهر به دلیل استقرار در سرچشمه زاینده‌رود بودن حساس است.

وی با بیان اینکه کارها باید براساس اصول اقتصاد مقاومتی از جمله دانش بنیان بودن، مردمی بودن و عدالت محور بودن انجام شود، اظهار کرد: نباید دنبال سرمایه‌گذارانی از خارج شهرستان بود زیرا اگر قرار است برای کارهای عمرانی و پروژه‌های اقتصادی در زمینه‌های مختلف در چهار شهرستان کاری انجام شود باید از ظرفیت‌های شهرستان استفاده کنیم.
دشمن در صدد منقرض کردن نسل دام در کشور است

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بویین میاندشت گفت: دشمن برای منقرض کردن نسل دام و از بین بردن منابع گندم و محصولات کشور وارد جنگ اقتصادی شده است، باید دامداری سنتی تقویت شود.

ترکی تصریح کرد: گاهی شنیده می‌شود که اگر یک هتل پنج ستاره نیز در پشتکوه ساخته شود برای مردم فایده ندارد که این غلط مبحث است زیرا اگر در روستایی فقط پنج نفر زندگی کنند گاهی نقش یک پادگان هزار نفری را بازی می‌کنند و امنیت کشور را تثبیت می‌کنند و حق با مردم است.

آزاد سازی ۲هزار و ۸۰۰ هکتار از زمین‌های منابع طبیعی شهرستان برای کشاورزی

ترکی با بیان اینکه دو هزار و ۸۰۰ هکتار از زمین‌های منابع طبیعی برای کشاورزی آزاد شده است که تنها ۱۳۰ هکتار آن برای روستای «معروف آباد» است، گفت: دولت در سه نوبت در سال جاری دستور برداشت از صندوق توسعه ملی را داده است، ما هم برای جذب اعتبارات اجرایی طرح‌های آبخیزداری در منطقه پیگیری می‌کنیم.

کد خبر 375047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.