۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۰
دایی اولین اخراجی نبود، آخری هم نیست

علی دایی پس از دیدار مقابل ذوب آهن و مصاحبه جنجالی در سالن کنفرانس ورزشگاه فولادشهر این انتظار را داشت که با واکنش شدید باشگاه سایپا روبرو و سه هفته مانده تا پایان فصل اخراج شود اما دایی تنها مربی‌ای نیست که به خاطر مصاحبه علیه باشگاهش اخراج شده است.

علی دایی پس از دیدار مقابل ذوب آهن و مصاحبه جنجالی در سالن کنفرانس ورزشگاه فولادشهر این انتظار را داشت که با واکنش شدید باشگاه سایپا روبرو و سه هفته مانده تا پایان فصل اخراج شود اما دایی تنها مربی‌ای نیست که به خاطر مصاحبه علیه باشگاهش اخراج شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شاید جالب‌ترین موضوع در بیانیه باشگاه ورزشی سایپا پس از اخراج دایی، دلیل این تصمیم بود؛ سایپا درخواست کارگران این کارخانه خودروسازی و احترام به این موضوع در روز کارگر را دلیل اخراج دایی عنوان کرده بود.

علی دایی هم ساکت نماند و ظهر روز جمعه -۱۳ اردیبهشت ماه- با دعوت از خبرنگاران در نشستی حاضر شد و صحبت‌هایش را با "اینجا آمدم تا خودم پاسخگو باشم" شروع کرد.

آقای گل جهان در مقابل ادعای مدیران سایپا گفت: "متاسفانه از واژه مقدس کارگر سو استفاده می‌کنند و از این واژه مقدس برای خود سنگر درست می‌کنند و پشت آن پنهان می‌شوند."

آن زمان که تشت رسوایی بیفتد...

بیشتر بخوانید:

با پایان فصل خواهم رفت/ فقط اسم فرهنگی پشت باشگاه هایمان چسبانده‌ایم

سه بار غیر فوتبالی اخراج شدم/بترسید از آن روز که طشت رسوایی بیفتد

دایی از سایپا اخراج شد

سرمربی سابق سایپا که حتی پس از اخراج هم دست بردار نبود، در بخش از صحبت‌هایش به نوسانات اخیر بازار خودرو اشاره کرد و گفت: "آقایان کارخانه سایپا که چنین صحبت‌هایی می‌کنید شما چه زمانی به تعهدات‌تان نسبت به مردم عمل کردید. هر روز یک صحبت می‌کنید و یک چیزی می‌گویید. پول مردم را گرفتید و هر روز یک چیز می‌گویید. طرف ماشین رنو ثبت نام کرده و می‌خواهید ماشین دیگری بدهید که معلوم نیست چه زمانی باشد."

دایی از برخی مسئولان نیز انتقاد کرد "متاسفانه یکسری آدم‌ها فقط می‌آیند شعار می‌دهند که فدایی مملکت هستیم. آقای که فدایی مملکت هستید و فدایی فلان هستید، چرا چند سال است که بچه‌های شما آن طرف آب زندگی می‌کنند و در ایران زندگی نمی‌کنند؟"

سرمربی سابق تیم سایپا از شایسته سالار نبودن در برخی انتصابات هم گلایه کرد و گفت: "آقایانی که نه فوتبالی‌اند نه خودروساز! مشکل ما این است که کسی را می‌آورند رییس کارخانه می‌گذارند که مدیر پتروشیمی بودند. چه ربطی به خودرو دارند؟ کجای دنیا این اتفاق می‌افتد."

دایی در نهایت صحبت‌هایش را با این جمله تمام کرد"آن زمان که تشت رسوایی بیفتد شما جایگاهی بین جامعه و مردم نخواهید داشت."

بازی با احساسات مردم...

داستان علی دایی به اینجا ختم نشد و شب گذشته بخش خبری۲۰:۳۰ به انتشار بخشی از صحبت‌های علی دایی و واکنشی که سخنگوی باشگاه سایپا نسبت به وی داشت پرداخت و ادبیات او را "شاکی گونه" خطاب کرد.

سخنگوی باشگاه سایپا نیز در این آیتم اظهار کرد: "ببینید ما الان سه بازی داریم تا پایان فصل. تا این لحظه که من خدمتتان هستم، ۶۰ درصد پرداختی داشتیم. طی امروز و فردا ۱۰ درصد دیگر هم پرداختی خواهیم کرد."

مددی صحبت‌های دایی را فرا رو به جلو نامید "اینکه ایشان قیمت خودرو رو ربط میده به قرارداد بازیکنان، به اعتقاد ما یک فرار به جلو و یک فرافکنی و یک بازی با احساسات مردمی است که در یک شرایط سخت اقتصادی دارند دست و پنجه نرم می‌کنند و اذیت می‌شوند."

فقط دایی اخراج شده؟

مطمناً علی دایی اولین مربی نیست که به دلیل مصاحبه علیه باشگاهش اخراج شد و آخرین آن‌ها نیز نیست؛ در فصل اخیر جواد نکونام بابت مصاحبه‌ای که در آن گفته بود: "به دلیل مشکلاتی که باشگاه با من دارد نسبت به جذب بازیکن اقدام نمی‌کند" از تیم نساجی کنار گذاشته شد.

اگر کمی به عقب‌تر برگردیم زبان سرخ علی کریمی هم کار دست او داده بود؛ کریمی زمانی که سرمربی نفت تهران بود، انتقادات زیادی به نحوه مدیریت باشگاه داشت.

او در صفحات مجازی علیه مدیریت باشگاه نفت پست منتشر می‌کرد و در نهایت هم با انجام یک مصاحبه، به اجبار نیمکت نفت تهران را به حمید درخشان تحویل داد.

کریمی جایی خطاب به مدیر باشگاه نفت گفته بود: "این آقا آن زمان که دنبال عکس گرفتن با من بود و التماس می‌کرد سرمربی شوم، نمی‌توانست تحقیق کند یا با همان کادر فنی قبلی ادامه دهد؟ به نظرم بهتر است او سکوت کند تا مردم قضاوت کنند."

فرهاد کاظمی هم جزء مربیان اخراجی است و در لیگ پانزدهم زمانی که راه‌آهن سقوط کرد، بعد از یک برد در مقابل استقلال خوزستان از کار برکنار شد!

او در پست اینستاگرامی حرف‌های تندی زده بود. کاظمی نوشته بود: "دست می‌زنم به افتخار کسانی که در ورزش یک‌رو و یک‌رنگ هستند. نه هزار رو و مرد هزار چهره هستند و یک دل نه نامرد و پست فطرت. این‌ها آدم کوچولو هستند و آویزان، نمک‌نشناس و دروغگو و بی‌وجود."

بعد از صحبت‌های عجیب کاظمی، مدیران باشگاه راه‌آهن حتی با وجود برد در آن هفته هم حاضر نشدند با کاظمی ادامه دهند و حکم اخراج او را امضا کردند. البته بماند که بعدها رحیمی مدیر عامل باشگاه راه آهن علت برکناری کاظمی را کسب نتایج ضعیف کاظمی عنوان کرده بود.

کد خبر 375040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.