پیوند فرهنگی ۸۰ زن گرافیست ایرانی و ترکیه‌ای

دیوار گالری اکنون میزبان طرح های ۸۰ بانوی گرافیست است که طرح‌هایشان با شخصیتشان پیوند می‌خورد و درون لطیفشان را به نمایش می گذارد. اینجا روی دیوارها زنان با آثارشان دستانشان را به هم گره زده‌اند.

مریم نصر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در خصوص نمایشگاه پوستر های ۸۰ زن گرافیست ایران و ترکیه می گوید: این نمایشگاه به مناسبت هفته گرافیک برگزار شد و موضوع آن طراحان زن بود که ۴۰ پوستر از طراحان زن ایران و ۴۰ پوستر از طراحان زن ترکیه در آن به نمایش درآمده است.

کریتور این نمایشگاه ادامه می دهد: این نمایشگاه از ۷ اردیبهشت ماه با همکاری انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران و ترکیه در تهران برگزار شد و دوست داشتم که این نمایشگاه در انجمن علمی دانشگاه اصفهان نیز برگزار شود که دانشگاه حمایت خود را از ما قطع کرد و من با هزینه شخصی خود این نمایشگاه را در اصفهان برگزار کردم.

او درباره نمایشگاهی که در گالری اکنون برگزارشده است می گوید: ۴۰ پوستر در اولین نمایشگاه به نمایش درآمد که ۲۰ پوستر از طراحان ایرانی و ۲۰ پوستر از طراحان ترکیه است و ۴۰ پوستر دیگر نیز در هفته آتی به نمایش گذاشته می‌شود.

نصر با اشاره به اینکه این نمایشگاه در برخی شهر ها به نمایش درآمده و شهرهای دیگر نیز می توانند نمایندگی این نمایشگاه را بگیرند اضافه می کند: این نمایشگاه در تهران، کرمانشاه، اصفهان و خوزستان برگزار شد.

کریتور این نمایشگاه درباره موضوع پوسترهای نمایش داده شده می‌گوید: مهمترین شاخصه پوسترها جنسیت یکسان طراحان آن‌ها بود و در هر پوستر می توان طرح های مختلفی را دید؛ به طور مثال طراحی هایی که برای موضوع تئاتر ها و نمایشگاه ها انجام شده است، اما در میان این پوستر ها بسیاری از طرح ها نیز درباره حقوق زنان بود که بسیار نظر مخاطبان را جلب می کرد.

کد خبر 375036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.