راهکار ساده برای کاهش خطر مرگ دیابتی‌ها

بررسی‌های جدید محققان نشان می‌دهد کاهش فشار خون در بیماران مبتلا به دیابت نوع دو راهکاری مؤثر برای کاهش خطر مرگ آن‌ها در اثر بیماری‌های قلبی محسوب می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، دیابت یکی از رایج‌ترین بیماری‌های متابولیک است که چگونگی تولید گلوکز بدن را تحت تأثیر قرار می‌دهد. نوع شایع این بیماری، دیابت نوع دو است که طی آن تولید انسولین (هورمونی که سطح قند خون بدن را تنظیم می‌کند) کاهش می‌یابد.  

موضوع قابل توجه اینکه بسیاری از مبتلایان به دیابت، فشار خون بالا را نیز دارند تا جایی که بر اساس گزارش‌ها حداقل یک مورد از سه فرد مبتلا به دیابت دارای فشار خون بالاست.

به گفته محققان فشار خون بالا خود یکی از عوامل مؤثر در ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی محسوب می‌شود و چنانچه با بیماری دیابت همزمان شود احتمال مرگ و میر افراد را چهار برابر بیشتر از کسانی که دیابت ندارند افزایش می‌دهد. گزارشات انجمن قلب آمریکا (AHA) نیز حاکی است که حدود ۷۰ درصد مبتلایان به دیابت با رده سنی ۶۵ سال یا بالاتر در اثر بیماری‌های قلبی عروقی جان خود را از دست می‌دهند.

محققان با بررسی وضع یازده هزار فرد مبتلا به دیابت نوع دو دریافتند که کاهش فشار خون این افراد می‌تواند احتمال مرگ در اثر بیماری‌های قلبی عروقی را به میزان ۱۴ درصد کاهش دهد و راهکاری موثر برای کاهش خطر مرگ دیابتی‌ها محسوب می‌شود.

نتایج این مطالعات در AHA's journal Hypertension منتشر شده است.

کد خبر 375007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.