۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۳
خطر مرگ در کمین کارمندان پراسترس

بی‌خوابی همراه با استرس می‌تواند خطر مرگ را در کارمندان مبتلا به فشار خون تا سه برابر افزایش دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، فشار خون بالا همواره یکی از عوامل اصلی ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی است، زیرا در صورت وجود آن قلب نیاز به فعالیت بیشتری برای پمپاژ خون به سایر نقاط بدن دارد. این مسأله باعث ضخامت عضلات قلب، سختی دیواره‌ها و آسیب‌دیدگی رگ‌ها می‌شود.

استرس از دیگر عوامل ایجاد بیماریهای قلبی است؛ بررسی‌های جدید محققان نشان می‌دهد افرادی که دارای شغل‌های پر استرس هستند بیشتر از سایرین دچار اختلالات خواب می‌شوند. حال زمانی که استرس با بی‌خوابی همراه شود می‌تواند احتمال بروز بیماری‌های قلبی را افزایش دهد. بنابراین توصیه می‌شود افراد به منظور پیشگیری از بیماری‌های قلبی راهکارهای مدیریت استرس در محل کار و مقابله با بی‌خوابی را یاد بگیرند. محققان مرکز تحقیقات بهداشت محیط زیست آلمان و دانشکده پزشکی دانشگاه فنی مونیخ به تازگی دریافته‌اند همراهی سه مشکل استرس، بی خوابی و فشار خون بالا می‌تواند احتمال مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی را تا سه برابر افزایش دهد.

محققان به بررسی وضع کارمندانی پرداختند که فشار خون بالا در آن‌ها هنوز منجر به بروز بیماری‌های قلبی عروقی نشده بود. آن‌ها دریافتند در صورتی که این کارمندان در محیط کار خود فضای پر استرسی را تجربه کنند و در کنار آن با مشکل بی خوابی نیز مواجه باشند احتمال مرگ و میر آن‌ها افزایش می‌یابد. حال آنکه کار کردن در فضایی بدون استرس و داشتن خواب منظم احتمال این خطر را کاهش می‌دهد.

نتایج این مطالعات در مجله European Journal of Preventive Cardiology  منتشر شده است.

کد خبر 374998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.