ترکیه خواستار اقدام جامعه جهانی علیه رژیم صهیونیستی شد

وزارت خارجه ترکیه خواستار اقدام جامعه جهانی علیه حملات کور رژیم صهیونیستی به غزه شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فلسطین، وزارت خارجه ترکیه در بیانیه ای حملات کور رژیم صهیونیستی به نوار غزه را که در آن بسیاری از فلسطینی ها شهید یا زخمی شدند، به شدت محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: حملات کور اسرائیل به غزه را که باعث شده بسیاری از مردم بی گناه جان خود را از دست داده یا مجروح شوند و همچنین ساختمان خبرگزاری آناتولی را هدف قرار داده، به شدت محکوم می کنیم.

وزارت خارجه ترکیه همچنین از جامعه بین المللی خواست که برای کاستن از تنش هایی که به دلیل «اقدامات نامتناسب» رژیم صهیونیستی افزایش یافته، اقدام کند.

پیشتر رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه با محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی به غزه، در پیامی توئیتری نوشت: ترکیه و خبرگزاری آناتولی با وجود این حملات به آگاه کردن جهانیان درباره تروریسم و ظلم های اسرائیل در غزه و دیگر مناطق فلسطین ادامه می دهند.

به نوشته تارنمای خبرگزاری آناتولی، جنگنده های رژیم صهیونیستی شنبه شب پنج راکت به ساختمان این خبرگزاری در نوار غزه شلیک کردند که باعث تخریب کامل آن شد اما خسارات جانی در پی نداشت. در پی حملات دو روز اخیر رژیم صهیونیستی به غزه تاکنون دست کم هشت نفر از جمله یک مادر و کودک به شهادت رسیده و ده ها تن نیز زخمی شده اند.

بالگردهای رژیم صهیونیستی عصر جمعه با بمباران مرکز نوار غزه موجب شهادت چهار شهروند فلسطینی و زخمی شدن سه نفر دیگر شدند. در همین حال روز جمعه دو نظامی رژیم صهیونیستی بر اثر تیراندازی در غزه زخمی شدند و این رژیم به بهانه این اقدام دست به بمباران غزه زد. غزه از ۱۳ سال پیش در محاصره نظامیان رژیم صهیونیستی است و در این مدت از ورود غذا و دارو به آن جلوگیری می کنند.

کد خبر 374984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.