احزاب باید در جامعه به صورت ارزش نهادینه شوند

دبیر حزب مردم سالاری استان اصفهان گفت: احزاب می توانند نقش اساسی در جامعه ایفا کنند. اگر نظام حزبی در کشور برقرار بود بسیاری معضلات و مشکلات که در زمینه های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی در کشور وجود دارد به مراتب کمتر بود.

امیراحمد زندآور در گفت وگو با خبرنگار ایمنا، پیرامون نقش احزاب در انتخابات اظهار کرد: احزاب در طیف های مختلف (اصلاح طلب، اصولگرا و معتدل) آغازگر فعالیت های انتخاباتی هستند و یکی از اهداف اصلی تشکیل احزاب، تشویق و ترغیب هدفمند مردم به حضور در انتخابات است و حضور احزاب در فعالیت های انتخاباتی منجر به روشنگری و شناسایی فضای انتخابات جهت شرکت بیشتر مردم در انتخابات می شود.

وی افزود: در انتخابات کلانشهر اصفهان نیز احزاب و طیف ها نقش بسزایی را در  افزایش مشارکت مردم دارند. با توجه به نزدیکی به ایام انتخابات مجلس شورای اسلامی افراد کاندیدا باید از سمت های فعلی خود کناره گیری کنند و مسیر خود برای شرکت در انتخابات را مشخص کنند، احزاب نیز باید در این شرایط فضا را جهت شرکت اشخاص مهیا سازند.

دبیر حزب مردم سالاری استان اصفهان گفت: احزاب می توانند نقش اساسی در جامعه ایفا کنند، اگر نظام حزبی در کشور برقرار باشد بسیاری معضلات و مشکلاتی که در زمینه های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی در کشور وجود دارد، به مراتب کمتر بود. قطعا پذیرش مسئولیت ها زمانی که در  گستره تحزب گرایی نباشد، از پایداری و پایبندی کمتری برخوردار است و لذا عیب بزرگی است که در ایران و شهرهای آن  کمتر به احزاب پرداخته شده است. 

زند آور تصریح کرد: در انتخابات پنجم  شورای شهر تیم ۱۳ نفره شورای شهر اصفهان با گرایش اصلاح طلب روی کار آمدند که قطعا دلسوزی ها و پافشاری هایی در جهت منافع عمومی داشتند و در جهت حفظ و حراست و صلاح شهر و شهرداری و مدیریت شهری همت داشتند و مبحث ترویج فرهنگ پرسشگری و مطالبه گری را پیگیری کردند که به نوع خود الگویی جهت مشارکت احزاب در انتخابات بود و پایبندی به احزاب در تمام مراحل رای گیری و تصمیم گیری های  مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر مشاهده می شد .

وی ادامه داد: انتخابات شوراها و مجلس شورای اسلامی گذشته را می توان نمونه موفق شرکت احزاب در انتخابات دانست که نتایج خوبی در برداشته است بنابراین احزاب را باید در جامعه و زندگی به صورت فرهنگ و ارزش نهادینه کنیم که بتوانیم با استفاده از این ارزش و پتانسیل، امورات شهر و کشور را به بهترین شکل  پیگیری کنیم.

کد خبر 374981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.