جدایی مدیریت شهری ری از پایتخت باید از سوی استانداری پیگیری شود

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به مطالبه اساسی مردم ری و جدایی مدیریت شهری ری از تهران گفت: این نوع ساختار توسط دولت و نظام ایجاد شده و استانداری باید این موضوع را دنبال کنند.

به گزارش ایمنا، محسن هاشمی امروز در دومین سمینار نقش شوراها در توسعه شهرستان ری با بیان اینکه شوراها بزرگ‌ترین نهاد مردم‌سالارانه کشور هستند اظهار داشت: در فصل هفتم قانون اساسی ۷ بند به اختیارات شوراها اختصاص یافته است که فرمانداران باید واگذاری اختیارات قانونی نمایندگان شوراها را از استانداران مطالبه کنند و این در حالی است که در حال حاضر بسیاری از مشکلات شهر تهران و حومه به دلیل عدم انسجام دولت و شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش مغفول مانده است.

وی سپس با اشاره به اهمیت جذب سرمایه‌گذار در توسعه شهرستان بیان کرد: مسئولان شهرستان ری باید با ارائه چشم‌اندازی روشن از شهر تاریخی ری، زمینه جذب سرمایه داخلی و خارجی را فراهم کنند.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اهمیت مطرح شدن مشکلات جنوب پایتخت به صورت ویژه در کمسیون‌های تخصصی گفت: با ارائه مشکلات در کمیسیون‌ها راهکارهایی برای رفع آن نیز اندیشیده خواهد شد.

هاشمی تصریح کرد: حرم عبدالعظیم(ع) سالانه ۱۱ میلیون و روزانه به طور میانگین ۳۰ تا ۴۰ هزار زائر دارد لذا می‌توان از این ظرفیت‌های مذهبی و تاریخی نهایت استفاده را در جهت توسعه شهرری انجام داد.

وی با بیان اینکه مسئولان از قدمت تاریخی و ویژگی کالبدی شهر می‌توانند در جهت درآمدزایی بیشتر استفاده کنند افزود: همان‌گونه که نخستین خط ریلی شهری در قالب واگن اسبی و قطار دودی با سرمایه‌گذاری خارجی در زمان قاجار در شهرری راه‌اندازی شد، امروز نیز باید زمینه سرمایه‌گذاری خارجی و داخلی در این شهرستان ایجاد شود.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: مشکلات متعددی در مناطق جنوبی پایتخت وجود دارد که صنعتی بودن و ارزانی ملک در این شهرستان سبب مهاجرپذیری بالا در این مناطق شده که بافت فرهنگی و اقتصادی این منطقه را تحت‌تأثیر قرار داده است.

هاشمی در پایان با اشاره به مطالبه اساسی مردم ری و جدایی مدیریت شهری ری از تهران خاطرنشان کرد: این نوع ساختار توسط دولت و نظام ایجاد شده و استانداری باید این موضوع را دنبال کنند تا در صورت اجرا، قدرت دولت در توسعه این شهرستان کاهش پیدا نکند.

منبع:تسنیم

کد خبر 374962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.