۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۲
خودکفایی کشور در صنعت بلبرینگ‌سازی

گلپایگان- نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی گفت: صنعت بلبرینگ سازی در گلپایگان از لحاظ کیفی و کمی پیشرفت خوبی داشته است تا جایی که با وجود تحریم‌ها با فعالیت دو خط تولید در این صنعت به خودکفایی رسیدیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، علی بختیار در حاشیه بازدید از شرکت‌های صنعتی گلپایگان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: صنعت بلبرینگ سازی در گلپایگان از لحاظ کیفی و کمی پیشرفت خوبی داشته است. این محصول در گذشته از کشور چین وارد می‌شد، اما اکنون  با فعالیت دو خط تولید در این صنعت به خودکفایی رسیدیم و به زودی با سرمایه‌گذاری ۱۲ میلیارد تومانی یک خط تولید در یکی از واحدهای صنعتی این شهرستان ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به نامگذاری سال ۹۸ تحت عنوان «رونق تولید» گفت: دولت و مجلس باید برنامه‌ریزی اجرایی و عملیاتی برای رفع مشکلات تولید انجام دهند؛ در کمیسیون حمایت از تولید قوانین همواره در حال تغییر هستند که خلاف مقتضای ثبات قوانین است.

بخشنامه‌ها نباید مانع ایجاد کسب و کار شود​

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حوزه اجرایی، دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌ها نباید مانع ایجاد کسب و کار شود بلکه باید فضای کسب و کار را تسهیل کند.

بختیار یادآور شد: در شهرستان با پیگیری‌های انجام شده ایجاد فضای تولید نسبت به کل کشور بهتر شده است تاجایی که نرخ بیکاری شهرستان از ۱۴.۷ درصد به ۱۲ درصد کاهش یافته است، البته تک رقمی شدن نرخ بیکاری همت بیشتر مدیران را می‌طلبد.

افزایش تولیدات خودرویی کشور

وی با بیان اینکه اکنون با پیگیری‌ وزارت صنعت و سایپا و ایران خودرو تعداد تولید خودرویی از حدود ۶۰۰ به دو هزار خودرو رسیده است افزود: در شرایطی که با رکود صنعت خودرو سازی در کشور مواجه بودیم در صنایع خودرو سازی و قطعه سازی‌های شهرستان با مشکل مواجه نشدیم.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: ایجاد اشتغال به دلیل اینکه اثرات آن  آسیب‌های اجتماعی را کاهش می‌دهد و زمینه ازدواج جوانان را فراهم می‌کند مقدس‌ترین اقدام است.

کد خبر 374961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.