شرط توسعه اقتصادی توسعه فرهنگی و علم و دانش است

گلپایگان- نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی گفت: سرمایه نیروی انسانی در ۴۰ سال پس از انقلاب به مراتب بالاتر از سرمایه منابع طبیعی، نفتی و غیره است و اگر به سرمایه بزرگ نیروی انسانی توجه شود می‌توانبم به ۱۰ قدرت برتر اقتصادی دنیا تبدیل شویم.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، علی بختیار امروز (شنبه) در مراسم نواختن زنگ سپاس معلم در دبیرستان دخترانه فاطمه زهرا (قاسم زاده) گلپایگان اظهار کرد: نخستین آیاتی که خداوند متعال نازل کرده در رابطه با علم، دانش، مقام معلم بوده است.

وی گفت: معلم نماد ساختن، آبادانی، پیشرفت و توسعه در هر جامعه است و در همه جوامع بنا به مطالعات انجام شده، شرط توسعه اقتصادی، توسعه فرهنگی، دانایی، علم و دانش و سرمایه بزرگی به نام نیروی انسانی است.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سرمایه نیروی انسانی در ۴۰ سال پس از انقلاب به مراتب بالاتر از سرمایه منابع طبیعی، نفتی و غیره است، افزود: اگر به سرمایه بزرگ نیروی انسانی توجه شود می‌توانیم به ۱۰ قدرت برتر اقتصادی دنیا تبدیل شویم.

وی با اشاره به اینکه در سال ۵۷ تعداد ۶۷ هزار دانشجو داشتیم، اما اکنون چهار و نیم میلیون دانشجو داریم، افزود: امروزه با در اختیار داشتن آمار بالای دانش آموختگان دانشگاهی در تمام شهرها و روستاهای کشور که قابل قیاس با ابتدای انقلاب نیست باید با تبدیل این دانش به دانایی و خلاقیت، ابتکار و بهادادن به مهارت‌ها در کشور باید ارکان حکومتی و دولت و مجلس در این جهت تلاش کنند.

بختیار گفت: به دلیل مشکلات اقتصادی بخش عمده زمان حضور در شهرستان مصروف به بنگاه‌های اقتصادی شهرستان می‌شود زیرا در شرایط اقتصادی که براثر تحریم‌های جدید آمریکا به وجود آمده روی کل اقتصاد به خصوص در بخش صنعت اثر گذاشته است و باید بتوانیم با کمترین آسیب در سطح شهرستان از این شرایط سخت عبور کنیم.

وی تصریح کرد: دانش آموختگان دانشگاهی و دانش آموزان شهرستان به لحاظ خلاقیت و علاقمندی به کارهای ابتکاری خلاقیت دارند، هنگامی که معاون علمی تحقیقاتی رییس جمهور به شهرستان آمد چنان از خلاقیت و ابتکار دانش آموزان در مرکز رشد دانشگاه فنی گلپایگان به وجه آمد که وعده حضور مجدد در شهرستان را داد.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: از مدیریت آموزش و پرورش تقاضای برنامه ریزی برای توسعه فرهنگی با به کار گرفتن معلمان پیشکسوت و فرهیختگان و اهالی علم ودانش دارم.

کد خبر 374958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.