۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۱
توسعه جنگل‌کاری در شهرضا

شهرضا - رییس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرضا گفت: طرح جنگل کاری در محدوده روستاهای «هوک» تا «اسفرجان» به مساحت هزار هکتار اجرا شده، اما لازم است تکمیل شود.

محمدرضا آذرکیان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا با بیان اینکه وظیفه سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری حفظ، توسعه و بهره‌برداری از مراتع است، خاطرنشان کرد: اراضی و مراتع به عنوان ثروت ملی ایرانیان همواره مورد هجوم تهدیدهای طبیعی و انسانی بوده است به همین دلیل لازم است با تکیه بر قوانین دارای ضمانت اجرای قوی از دست‌اندازی بر منابع طبیعی کشور جلوگیری شود.

وی در ادامه با اشاره به وجود چهار بند خاکی و دو بند پخش سیلاب در این شهرستان یادآور شد: احداث این بندها سهم بسزایی در جلوگیری از وقوع سیلاب و تخریب مزارع و مراتع در بارندگی‌های اخیر داشت.

رییس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرضا از انجام مطالعاتی باهدف جانمایی احداث یک بند خاکی جدید در جنوب غربی این شهرستان خبر داد و افزود: مطالعات فنی و پدافند غیرعامل درخصوص ایجاد بند خاکی در منطقه «کهرویه» انجام می‌شود و برای این منظور اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان نیز از طرف اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان درنظر گرفته شده است.

آذرکیان با بیان اینکه طرح حفظ اراضی و مراتع در محدوده طبیعی روستای «هوک» تا «ایزدخواست» اجرا می‌شود، تصریح کرد: این منطقه به عنوان محدوده زاگرس برای مقابله با بوته‌کنی انتخاب شده تا ورود و خروج و چرای دام در آن ضابطه‌مند شود، همچنین طرح "کاداست" در این منطقه باهدف تثبیت موقعیت املاک اشخاص نیز اجرا خواهد شد.

وی اضافه کرد: برای اجرای این طرح از اعتبارات صندوق توسعه ملی نیز استفاده می‌شود، همچنین طرح «کمربند حفاظتی» نیز در این محدوده اجرا خواهد شد.

رییس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرضا از ایجاد کانال دفع سیلاب در روستای کهرویه خبر داد و اظهار کرد: با احداث این کانال وقوع سیلاب در مناطق بالادست به مناطق پایین دست آسیب نمی‌زند.

آذرکیان با بیان اینکه حفاظت از مراتع با جلوگیری از بوته‌کنی و توسعه جنگل‌کاری نقش مؤثری در کنترل روان‌آب‌ها دارد خاطرنشان کرد: طرح جنگل‌کاری در محدوده روستاهای هوک تا «اسفرجان» به مساحت هزار هکتار اجرا شده، اما لازم است تکمیل شود.

کد خبر 374943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.