۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۱
احیای قنات‌های خشک شهرضا

شهرضا - مدیر جهاد کشاورزی شهرضا از احیای قنات‌های خشک شده این شهرستان خبر داد.

رضا باقری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، با بیان اینکه اجرای موفق طرح‌های آبخیزداری در سالیان گذشته در مناطق جنوبی شهرستان از وقوع سیلاب جلوگیری کرد، اظهار کرد: هدف از اجرای طرح‌های آبخیزداری جلوگیری از وقوع سیلاب، تأمین آب شرب و کشاورزی و افزایش کیفیت منابع آبی زیرزمینی است.

وی ادامه داد: در مناطق مختلف شهرستان مانند لامرغ، یحیی آباد، مهین آباد پرزان، قصرچم و سولار، سدها و بندهای خاکی احداث شده است که سهم زیادی در تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی و مهار روان‌آب‌ها داشته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرضا یا بیان اینکه احداث بندها باید هدفمند و برنامه‌ریزی شده باشد، یادآور شد: احداث بندها بدون برنامه‌ریزی و درنظر گرفتن اصول فنی و مهندسی، نتایج ناگواری برای زیست‌بوم منطقه به همراه دارد.

باقری با بیان اینکه بارندگی‌های اخیر باعث احیای بعضی قنوات شهرستان شد، خاطرنشان کرد: تعداد زیادی از حدود ۴۰ رشته قناتی که از حدود ۱۰ سال قبل خشک شده بود، احیا شد.

وی از خلع ید و استرداد بخشی از اراضی این شهرستان خبر داد و افزود: ۲۵ هزار مترمربع از اراضی شهرستان که برای اجرای طرح‌ها واگذار شده بود، تأمین دلیل و خلع ید شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرضا از تولید سالانه هشت هزار و ۵۰۰ تن انواع صیفی‌جات در این شهرستان خبر داد و افزود: این شهرستان با تولید سالانه ۱۲۰ میلیون اصله نشاء و پنج میلیون و ۲۵۰ هزار شاخه گل به عنوان یکی از قطب‌های کشاورزی استان و کشور شناخته می‌شود.

باقری با اشاره به توسعه واحدهای تولیدی نهاده‌های دامی و کشاورزی در این شهرستان، اظهار کرد: سالانه ۵۰۰ تن کودآلی تولید شده در این شهرستان به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می‌شود.

کد خبر 374939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.