راه اندازی استارتاپ‌ در کشور به سرمایه زیادی نیاز دارد

صاحب یک کسب و کار اینترنتی گفت: سرمایه زیادی برای راه اندازی یک استارتاپ در کشور لازم است و لزوم اخذ مجوزهای مختلف از نهاد های گوناگون باعث می شود تا هزینه راه اندازی این فعالیت‌ها در ایران چندین برابر هزینه راه‌اندازی استارتاپ در خارج از کشور باشد.

محسن پور جمشید در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: تولید اپلیکیشن‌های موبایلی و اداره استارتاپ‌ها در آنها از سال ۱۳۹۵ در ایران شروع شد و تاکنون تعداد زیادی از فعالان اقتصادی تصمیم گرفته اند برای ارتقای سطح کسب و کار خود، وارد حوزه اپلیکیشن‌ها و استارتاپ‌ها شوند.

وی افزود:‌ ارائه خدمات الکترونیکی به گردشگرانی که با اهداف گوناگون به ایران می آیند ایده اصلی استارتاپ ما بوده و تا کنون با استقبال فراوانی از سوی گردشگران خارجی مواجه شده است زیرا گردشگران خارجی مشتاق هستند به دلیل آشنا نبودن با فرهنگ و رسوم ایران از یک اپلیکیشن برای توضیحات کامل در این باره استفاده کنند.

این کارآفرین ادامه داد: ارائه خدمات الکترونیک چند وجهی یکی از راهکارهایی است که توجه بخش زیادی از کاربران تلفن همراه را به یک اپلیکیشن استارتاپی جلب می کند زیرا اغلب کاربران اینترنت مشتاق هستند که بتوانند با استفاده از یک اپلیکیشن تمام نیازهای اینترنتی و مربوط به وب‌شان را پاسخ دهند و شرکت‌های استارتاپی باید به این نکته مهم توجه کنند.

پور جمشید با بیان اینکه فرهنگ استفاده از کسب و کارهای اینترنتی هنوز در میان مردم ایران رایج نشده است، تصریح کرد: لازم است تا تعاملی میان دستگاه ‌ای مختلف فرهنگی کشور به وجود بیاید و مردم را نسبت به خرید از کسب و کار های اینترنتی آگاه کند. متاسفانه اغلب تبلیغات و اطلاع‌رسانی هایی که در این‌باره می‌شود مربوط به کلاهبرداری‌ها و مضرات این نوع از فعالیت اقتصادی است و نه تنها مردم را به خرید از شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌ها تشویق نمی‌کند بلکه آنها را نسبت به استارتاپ‌ها و اپلیکیشن‌های موبایلی بی اعتماد می‌کند.

وی افزود: به‌کارگیری نیروی متخصص و آموزش دیده یکی دیگر از مواردی است که باعث می‌شود هر استارتاپ هزینه زیادی را متحمل شود همچنین هزینه اخذ مجوزهای لازم برای آغاز به کار یک استارتاپ نیز مزید بر علت گشته تا جوانان از راه اندازی کسب‌وکارهای وب محور بترسند.

وی خاطر نشان کرد: اگر به صورت دقیق به ظرفیت و پتانسیل‌های شرکت‌های استارتاپی توجه شود این شرکت ها رشد می کنند و اشتغالزایی قابل توجهی را برای کشور به همراه خواهند داشت اما متاسفانه هنوز هم در میان مسئولان افرادی پیدا می شوند که اهمیت استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان را درک نمی کنند و به اقتصاد سنتی علاقه دارند.

کد خبر 374936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.