ورود ملخ‌ها به مراتع خراسان‌جنوبی/۲۱ کشته در درگیری طایفه‌ای دلگان

در بسته خبری امروز از کمک ۱۵ میلیارد تومانی خیرین برای ساخت فضاهای آموزشی در بردسکن تا بدهی‌های میلیونی مدارس خراسان‌جنوبی و مبارزه هوایی و زمینی با ملخ‌ها در حاشیه تالاب جازموریان را بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته شهرهای شرقی کشور شاهد رویدادهای مهمی در عرصه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی و فرهنگی بود. در بسته خبری ایمنا (کوتاه از شهرهای ایران) سر فصل مهم‌ترین رویدادهای خبری را مرور می‌کنیم.

کمک ۱۵ میلیارد تومانی خیرین برای ساخت فضاهای آموزشی در بردسکن

خراسان رضوی: غلامحسین غفوری، مدیر آموزش‌وپرورش بردسکن با بیان اینکه خیرین مدرسه‌ساز برای ساخت فضای آموزشی و تعمیرات آن ۱۵ میلیارد تومان کمک کرده‌اند، از نامگذاری ۱۵ آموزشگاه و ۶۰۰ کلاس درس به‌نام شهدا خبر داد.

بهره‌برداری از فاز نخست استادیوم ۱۵ هزار نفری سبزوار تا شهریور ماه امسال

خراسان رضوی: علی سبحانی‌فر، نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی​ با بیان اینکه برای بهره‌برداری سریع‌تر از پروژه استادیوم ۱۵ هزار نفری سبزوار فازبندی انجام شده است، بیان کرد: فاز نخست پروژه استادیوم ۱۵ هزار نفری شهرستان سبزوار تا شهریور ماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد و در فاز نخست ایجاد زمین چمن، تاتار و سرویس رختکن، سرویس بهداشتی و روشنایی پیش‌بینی شده است.

خراسان رضوی سومین استان دانش‌بنیان کشور

خراسان رضوی: رضا قنبری، رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی با اشاره به عدم برخورداری نخبگان از محیط‌های حمایتی مناسب، گفت: خراسان رضوی سومین استان کشور بعد از تهران و اصفهان در حوزه دانش‌بنیان مطرح است.

****************************************************************************

عواید ۱۵ میلیاردی کشاورزان خراسان‌جنوبی از گل محمدی

خراسان‌جنوبی: مهدی عصمتی‌پور، رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی از آغاز برداشت گل محمدی در استان و عواید ۱۵ میلیاردی کشاورزان خراسان‌جنوبی از آن خبر داد.

ورود ملخ‌ها به برخی از مراتع خراسان‌جنوبی

خراسان‌جنوبی: غلامرضا قوسی، رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی گفت: ملخ‌ها در حال حاضر در مرحله جفت‌گیری قرار داشته و خوشبختانه حالت طغیانی و آسیب به خود نگرفته‌اند که با تدابیر اندیشیده شده جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.

بدهی‌های میلیونی مدارس خراسان‌جنوبی

خراسان‌جنوبی: سکینه طیبی،​ معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی با بیان اینکه سال گذشته مدارس استان تنها در یک دوره از مصرف آب، برق و گاز معاف شدند که آن هم فقط در تابستان بوده، گفت: مدارس استان ۶۷ میلیون تومان در قبوض آب بدهی دارند.

******************************************************************

افزایش اقامتگاه‌های بومگردی ایرانشهر

سیستان و بلوچستان: عبدالحمید خدایاری، رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایرانشهر گفت: راه‌اندازی اقامتگاه‌های بومگردی رو به افزایش است به طوری که چهار اقامتگاه در این شهرستان مجوز فعالیت دارند که دو اقامتگاه فعال و دو اقامتگاه دیگر نیمه فعال هستند و پیگیری‌های لازم برای راه‌اندازی هفت اقامتگاه دیگر در حال انجام است.

سازش خونین‌ترین درگیری طایفه‌ای در دلگان با ۲۱ کشته

سیستان و بلوچستان: مجتبی شجاعی، فرماندار دلگان گفت: خونین‌ترین درگیری طایفه‌ای دهه اخیر در دلگان با ۲۱ کشته و زخمی به صلح و سازش انجامید.

بیش از ۲۶هزار هکتار از مراتع سیستان و بلوچستان علیه ملخ صحرایی سمپاشی شد

سیستان و بلوچستان: غلام حیدر زورقی، رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: ۲۶هزار و ۶۱۰هکتار از مراتع شهرستانهای کنارک، چابهار، قصرقند، نیکشهر، دلگان و ایرانشهر تا کنون علیه ملخ صحرایی سمپاشی شده است.

*****************************************************************

مبارزه هوایی و زمینی با ملخ‌ها در حاشیه تالاب جازموریان

کرمان: غلامعباس سلیمانی‌نسب، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قلعه‌گنج از مبارزه با ملخ صحرایی در سطح ۹ هزار و ۴۸۰ هکتار در تالاب جازموریان و حاشیه این تالاب خبر داد.

اولتیماتوم‌ ۴ ماهه آذری‌جهرمی به مسئولان کرمان

کرمان: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از عدم اطلاعات دقیق زیرساخت‌های مخابراتی و ارتباطی استان کرمان گلایه کرد و گفت: تا پایان شهریور نصب تجهیزات و راه‌اندازی شبکه انتقال استان باید کامل شود.

خسارت شدید تگرگ به ۷ هزار باغ پسته سیرجان

کرمان: اکبر محمودآبادی، ​مدیر جهاد کشاورزی سیرجان گفت: بارش تگرگ در شب گذشته به هفت هزار باغ پسته سیرجان بر اساس برآورد کارشناسان ۳۶۰ میلیارد تومان خسارت وارد کرد.

کد خبر 374930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.