درآمد ۱۱/۸میلیارد دلاری بخش گردشگری در سال گذشته

رییس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: بر اساس آمار بانک مرکزی، بخش گردشگری کشور سال گذشته حدود ۱۱میلیارد و ۸۰۰میلیون دلار درآمد ارزی کسب کرده است.

به‌گزارش ایمنا، علی‌اصغر مونسان امروز شنبه ۱۴ اردیبهشت ۹۸ در حاشیه مراسم گشایش بیست و یکمین جشنواره باغ لاله‌های گچسر استان البرز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز بخش گردشگری در حال تبدیل شدن به سومین منبع درآمدی و اقتصادی جهان است که باید به این بخش در کشور توجه ویژه داشت.

وی ادامه داد: بخش گردشگری به خاطر شرایط خاص خود امروز کمترین آسیب را از تحریم می‌بیند و به همین دلیل می‌تواند به کمک اقتصاد ایران بیاید که این بخش علاوه بر اثرات غیرمستقیم گردشگری، نشاط اجتماعی ایجاد می‌کند که قابل قیمت‌گذاری نیست.

رییس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری تأکید کرد که دولت باید به گردشگری اهمیت بیشتری بدهد و در این راستا خوشبختانه شخص رئیس‌جمهوری توجه خوبی به هر سه بخش میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری دارند.

وی اضافه کرد: باید هر چه زودتر به موضوع حوزه گردشگری پرداخته شود تا از این طریق بتوان برای کشور درآمد خوبی به دست آورد.

رییس سازمان میراث‌فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری کشور در خصوص میزان خسارت سیل امسال به بناها و آثار تاریخی کشور گفت: آسیب‌ها جدی نیست و تاکنون مبلغ ۷۰۰ میلیارد ریال برای مرمت آثار تاریخی آسیب‌دیده از سیل به این سازمان درخواست ارسال شده است.

مونسان ادامه داد: قلعه فلک الافلاک خرم‌آباد در جریان این سیل آسیب جزئی دید که اقدامات کارکنان میراث‌فرهنگی مانع از آسیب کلی به این اثر تاریخی شد.

وی خاطرنشان کرد: پل‌های تاریخی استان لرستان نیز به نسبت پل‌های به‌روز که دچار آسیب شدند کمترین آسیب‌ها را داشتند.  

منبع: میراث آریا                                                      

کد خبر 374924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.