دخل و خرج شهرداری به هم نمی‌خورد

شهردار تهران با اشاره به اینکه در حال حاضر دخل و خرج شهرداری تهران به هم نمی‌خورد، گفت: قطعاً فضاهای شهری را برای تأمین منابع مالی حراج نمی‌کنیم.

به گزارش ایمنا، پیروز حناچی با بیان اینکه با شرایط موجود دخل و خرج مجموعه شهرداری تهران با یکدیگر همخوانی ندارد، اظهار کرد: نیازمند تغییر پارادایم هستیم؛ بی تردید نمی‌توانیم فضاهای شهری را به حراج بگذاریم چراکه با انجام این کار دیگر شهر جای زندگی نخواهد بود.

وی با اشاره به دو لایحه ارزش افزوده و درآمدهای پایدار که در دولت در حال بررسی است، افزود: قطعاً با تصویب و ابلاغ این دو لایحه تأثیر به‌سزایی در وضعیت درآمدی و منابع مالی شهرداری‌ها خواهیم داشت و تلاش می‌کنیم خدمات رفاهی ویژه شاغلان و بازنشستگان مجموعه شهرداری به شکل مطلوبی ادامه یابد.

شهردار تهران با بیان اینکه طی نظرسنجی صورت گرفته در آغاز دوره پنجم مدیریت شهری، شهروندان آلودگی و ترافیک را مهم‌ترین دغدغه خود عنوان کرده‌اند، گفت: اگر امروز این نظرسنجی تکرار شود قطعاً مسائل اقتصادی دغدغه اول شهروندان خواهد بود که در این حوزه ما تعیین‌کننده نیستیم اما می‌توانیم به گونه‌ای عمل کنیم تا به موضوعات اقتصادی دامن نزنیم و مجموعه را از تلاطم‌ها صیانت کنیم.

حناچی با تأکید بر اینکه کمک دولت در بودجه سالانه به شهرداری تهران ناچیز است، اضافه کرد: شهرداری تهران باید به‌گونه‌ای عمل کند تا در تأمین منابع مالی خود از محل‌های صحیح بتواند هزینه‌های شهر را تأمین کند.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: سال گذشته ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون در شهر تهران، ۲۰ درصد کاهش پیدا کرد، البته باید به این نکته توجه داشت که در شرایط عادی هم سه برابر حد مجاز جهانی آلودگی هوا داریم؛ قطعاً شرایط آب و هوایی کمک بسیاری برای کاهش ۲۰ درصد آلودگی هوا داشته اما تلاش همکاران ما در معاونت حمل و نقل و همچنین پلیس راهور بی‌تأثیر نبوده است؛ قطعاً جدی گرفتن اجرای دقیق معاینه فنی و به‌کارگیری دوربین‌ها برای کنترل آن مخصوصا برای ماشین‌های سنگین در این موضوع تأثیر به‌سزایی داشته است.

وی خطاب به بازنشستگان شهرداری تهران گفت: از دغدغه‌هایی که مدام از سوی خانواده بازنشستگان مطرح می‌شود، استخدام فرزندان خود در مجموعه شهرداری تهران است؛ تلاش می‌کنیم ساز و کار روشنی برای این موضوع پیدا کنیم اما باید توجه داشت طبق قولی که به دولت داده‌ایم، به‌کارگیری نیرو در شهرداری تهران از طریق فراخوان انجام شود که این کار را انجام خواهیم داد، از سوی دیگر در حال حاضر نیروهای شهرداری تهران سه برابر بیشتر از نیاز این مجموعه است؛ به دنبال تعدیل نیرو نیستیم اما تلاش می‌کنیم با ساز و کاری ویژه کار بیشتر و مفیدتری از نیروها داشته باشیم تا بهره‌وری در این مجموعه افزایش پیدا کند.

حناچی با اشاره به دغدغه همیشگی خود درباره سلامت شهروندان، اظهار کرد: وضعیت سلامت شهروندان تهرانی خیلی خوب نیست؛ علت اینکه ما سه شنبه‌های بدون خودرو را انتخاب کرده‌ایم، اهمیت قائل شدن برای سلامتی است. اضافه وزن، فشار خون و بیماری‌های ناشی از کم‌تحرکی به ویژه در میان زنان آمار بالایی دارد و تغییر شیوه زندگی می‌تواند این فاکتورها را تغییر دهد.

کد خبر 374907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.