هیئت ژیمناستیک برای پارکور عملکرد خوبی داشته است

بازیکن تیم ملی پارکور گفت: هیئت ژیمناستیک تا حدودی حمایت‌هایی انجام داده است، اما بعضی از افراد قدیمی پارکور با اضافه شدن این رشته به زیر شاخه ژیمناستیک مخالف هستند.

متین امامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در رابطه با برگزاری مسابقات پارکور، اظهار کرد: مسابقات کشوری بندرعباس در دو بخش فری استایل و سرعت برگزار شد. هفتاد نفر شرکت کننده در بخش فری استایل و ۱۰۰ نفر شرکت کننده در بخش سرعت داشت که از هر دو بخش چهار نفر برای مسابقات ملی دعوت شدند.

وی با بیان اینکه در مسابقات کشوری از هر استان دو بازیکن می‌توانند، شرکت کنند، افزود: اصفهان دو نماینده خود را عازم این مسابقات کرده بود که از طرف استان چهارمحال بختیاری در این مسابقات شرکت کردم.

ملی پوش اصفهانی پارکور با اشاره به اینکه پارکور را از سال ۹۰ شروع کرده است، تصریح کرد: هشت سال است که در این رشته فعالیت دارم و در سال ۹۷ توانستم به تیم ملی راه یابم و قهرمان چند دوره از مسابقات کشوری و استانی شوم.

امامی با اشاره به اینکه اهدافش کسب مقام‌های بهتر و شرکت کردن در مسابقات کشوری است، خاطرنشان کرد: پارکور قانونی ندارد، بازیکنان در پارکور در نوع لباس، سن، جنسیت و دیگر موارد قانونی ندارند و این رشته ورزشی آزاد است.

 بازیکن تیم ملی پارکور در رابطه با پیوستن این رشته ورزشی زیر نظر هیئت ژیمناستیک، اظهار کرد: هیئت ژیمناستیک تا حدودی حمایت‌هایی انجام داده است، اما بعضی از افراد قدیمی پارکور با اضافه شدن این رشته به زیر شاخه ژیمناستیک مخالف هستند.

امامی اضافه کرد: به نظر من هیئت ژیمناستیک عملکرد خوبی داشته و فقط مشکل این است که بعضی از رسانه‌ها زیرشاخه شدن پارکور زیر نظر هیئت ژیمناستیک را کامل توضیح نمی‌دهند، برای مثال می‌گویند پارکور یکی از زیر شاخه‌های ژیمناستیک است در صورتی که باید بگویند پارکور به دلیل اینکه مشخص باشد چه کاری انجام می‌دهد، زیرشاخه ژیمناستیک شده است.

وی خطاب به کسانی که می‌گویند پارکور یکی از زیر شاخه‌های ژیمناستیک است، گفت: در مسابقات کشوری بندرعباس که اولین دوره مسابقات قانونی کشوری پارکور بود؛ این رشته ورزشی زیر نظر هیئت ژیمناستیک به این مسابقات رفت اما داوری و قضاوت این مسابقه بر اساس قوانین پارکور بود.

ملی پوش اصفهانی تصریح کرد: اینکه نتوانستم از طرف شهر خودم به مسابقات کشوری بروم برای من اتفاق بدی بود. در مسابقات بندرعباس و تهران نا داوری شد که خیلی از بازیکنان در راند دوم انصراف دادند؛ در مسابقات انتخابی که در تهران برگزار شد، به همه خوابگاه دادند به غیر از من!

کد خبر 374894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.