کانون وکلا باید نیازهای جامعه را بشناسد

نماینده مردم اصفهان درمجلس شورای اسلامی گفت: یک سازمان حرفه‌ای باید از همه نیازهای جامعه خود مطلع باشد و کانون وکلا هم باید نیازهای جامعه را بشناسد و در پاسخ به این نیازها برنامه‌ریزی کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حیدرعلی عابدی شامگاه جمعه در چهلمین دوره تحلیف کارآموزان وکالت کانون وکلای استان اصفهان با بیان اینکه جامعه وکالت در کنار قضات منجر به کشف حقیقت می‌شوند، اظهار کرد: این تصور غلطی است که فکر می‌کنند بین قاضی و وکلا تضاد وجود دارد، در حالیکه اصلا اینگونه نیست چرا که هر دوی اینها به صورت یک تیم فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه باید مردم را با جامعه وکالت آشنا کرد، افزود: متاسفانه درصدی از مردم فکر می کنند قاضی همه چیز را می‌داند و حق آنها را خواهد گرفت در حالی که باید به مردم گفت تا وکیل متبحر و باسوادی از شما دفاع نکند حق و حقیقت روشن نمی‌شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اصل ۳۵ قانون اساسی تصریح کرد: این قانون حق داشتن وکیل را برای مردم قرار داده که این حق از عالی ترین حقوقی است که شاید در بسیاری از کشورهای جهان سوم وجود نداشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه کار وکالت کار بسیار دشواری است، اظهار کرد: وکلا آینده مردم را در سایه عدالت تضمین می‌کنند و با این کار هر لحظه به بهشت نزدیکتر می‌شوند.

عابدی با بیان اینکه کشف حقیقت ارزشمند است، افزود: یکی از علائم هر حرفه‌ای ارائه خدمت انسانی است و در این راه رفتار انسانی نقشی اساسی دارد.

وی با اشاره به موضوعات مطرح شده مبنی بر حذف آزمون وکالت تصریح کرد: به خاطر دفاع از حقوق مردم با طراحان طرح‌های فی‌البداهه جلساتی خواهیم داشت تا همه در یک جهت حرکت کنیم و اگر حرف کانون وکلا داشتن آزمون و دوره کارورزی است به خاطر استیفای حق مردم به این موضوع احترام می‌گذاریم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه موضع‌گیری‌های وکیل در هیچ جایی اختلافی بین دادگستری و کانون وکلا ایجاد نمی کند، اظهار کرد: همه این زنجیره شامل وکیل، قاضی و نیروی انتظامی به دنبال حقیقت و عدالت هستند که روش علمی آن را تشکیلات و سازمان حرفه‌ای همان صنف مشخص می‌کند و ما هم از کانون وکلا حمایت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه یک سازمان حرفه‌ای باید از همه نیازهای جامعه خود مطلع باشد، گفت: کانون وکلا باید نیازهای جامعه را بشناسد و در پاسخ به این نیازها برنامه‌ریزی کند که این امر خود باعث ایجاد تعامل مثبت بین وکلا و مردم خواهد بود.

عابدی با تاکید بر اینکه نباید رابطه یک وکیل با موکلش بر اساس  پول رقم بخورد، افزود: اولین موضوعی که درباره یک وکیل می‌پرسند قابل اعتماد بودن اوست، همچنین امانت‌داری و محرمانه نگهداشتن اطلاعات موکلین هم موضوع بسیار مهم دیگری است.

کد خبر 374892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.