۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۴
خوردن برنج باعث چاقی نمی‌شود!

محققان ‍ژاپنی با بررسی داده‌های بیش از ۱۳۰ کشور جهان دریافتند که خوردن برنج باعث افزایش وزن افراد نمی‌شود، بلکه عاملی برای مبارزه با چاقی است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، چاقی، معضل فراگیر و رو به افزایش دنیای امروز است که بعضی از کشورها بیشتر از سایرین با آن مواجه هستند. بررسی‌های محققان نشان می‌دهد که برنج یک ماده غذایی مشترک در میان کشورهایی است که نرخ چاقی در آن‌ها کمتر است. این موضوع باعث شد تا آن‌ها برای یافتن فاکتورهای مؤثر در افزایش یا کاهش وزن در نخستین اقدام تاثیر برنج بر چاقی را در دستور کار قرار دهند.

محققان دانشکده مطالعات جهانی دوشیشا  (Doshisha) در کیوتو ژاپن با بررسی داده‌های ۱۳۶ کشور جهان دریافتند که میزان چاقی در میان کشورهایی با مصرف روزانه ۱۵۰ گرم برنج، پایین‌تر از کشورهایی است که حتی کمتر از میانگین مصرف جهانی، یعنی حدود ۱۴ گرم در روز، برنج مصرف می‌کنند.

یافته‌های جدید نشان می‌دهد مصرف ۵۰ گرم برنج در روز به ازای هر نفر، می‌تواند نرخ جهانی چاقی را حدود یک درصد کاهش دهد و بدین ترتیب رژیم‌های مبتنی بر غذاهای آسیایی برنجی، ممکن است نقش موثری در پیشگیری از چاقی داشته باشد. آن‌ها دلیل این امر را وجود فیبر، مواد مغذی و ترکیبات گیاهی موجود در برنج دانسته‌اند که باعث می‌شود افراد پس از خوردن برنج، احساس سیری کنند و به پرخوری روی نیاورند.

موضوع قابل توجه دیگر اینکه برنج، چربی اندکی دارد و پس از صرف این ماده غذایی، سطح گلوکز خون پایین می‌آید که این مسأله مانع ترشح انسولین می‌شود. به گفته محققان ژاپنی نوع برنج مصرفی نیز از اهمیت به سزایی برخوردار است، زیرا برنج سفید در مقایسه یا برنج‌های فرآوری شده، دارای فیبر کمتر است. بنابراین مصرف زیاد آن باعث چاقی می‌شود و خطر ابتلا به دیابت نوع دو را افزایش می‌دهد.

کد خبر 374888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ehsan CA ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
    0 0
    این حرفارو میزنن ک مانخوریم خودشون بخورن