اختصاص پساب تصفیه‌خانه شهرضا به صنایع

شهرضا - فرماندار شهرضا از اختصاص ۹۰ لیتر از پساب تصفیه‌خانه این شهرستان به شهرک صنعتی رازی خبر داد.

علی‌اصغر رفیعی‌ن‍ژاد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، اظهار کرد: بارندگی‌های اخیر برکات زیادی برای کشور به همراه داشت و آثار مخرب آن نیز در بعضی موارد ناشی از سوءمدیریت و در بعضی موارد هم اجتناب ناپذیر بود.

وی ادامه داد: در بارندگی‌های اخیر حدود سه میلیارد لیتر آب در این شهرستان مهار شد که دو میلیارد لیتر از این مقدار با استفاده از طرح‌های آبخیزداری اجرا شده در خاک نفوذ کرده و یک میلیارد لیتر نیز در بندهای ذخیره آب موجود است.

فرماندار شهرضا از اولویت‌بندی تأمین منابع آبی مورد نیاز این شهرستان خبر داد و افزود: در حال حاضر تأمین آب شرب مهمترین اولویت پیش روی مسئولان شهرستان است، زیرا عقیده داریم که نباید شرایط وخیم گذشته را فراموش و به پشتوانه افزایش میزان بارش‌ها، نظارت بر رعایت الگوی مصرف را رها کنیم.

رفعی‌ن‍ژاد با بیان اینکه طرح اصلاح الگوی کشت در شهرستان با جدیت دنبال می‌شود، یادآور شد: تاکنون قراردادهای واگذاری ۶۰ لیتر بر ثانیه از پساب تصفیه‌خانه شهرستان به کارخانجات و واحدهای تولیدی «شهرک رازی» منعقد و مقدمات لازم برای واگذاری ۳۰ لیتر دیگر نیز فراهم شده است.

وی با بیان اینکه اجرای طرح‌های آبخیزداری در شهرستان نقش مؤثری در تقویت سفره‌های آب زیرزمینی و جلوگیری از وقوع سیل در بارندگی‌های اخیر داشت، تصریح کرد: رعایت الگوهای بومی و محلی برای حفظ منابع آب یک ضرورت است، بنابراین باید برای لایروبی و احیای قنوات برنامه‌ریزی انجام شود، البته از منابع ملی اختصاص یافته در این زمینه نیز استفاده می‌کنیم.

فرماندار شهرضا با بیان اینکه متاسفانه در بعضی از ادارات به الگوی مصرف آب توجه زیادی نمی‌شود، خاطرنشان کرد: تذکرات لازم به این ادارات داده شده است، اما باید توجه داشته باشیم که مدیریت منابع آب یک وظیفه همگانی است که بیش از هرچیزی به فرهنگسازی نیاز دارد.

کد خبر 374884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.