شاهکار ذخیره های ذوب آهن/امیدواری دوباره به پله ششم

تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان با برتری در خانه پارس جنوبی جم به کسب رتبه ششم در جدول لیگ امیدوار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در هفته بیست و هشتم رقابت‌های لیگ برتر ذوب‌آهن با وجود استارحت دادن به بازیکنان اصلی خودش توانست ۳ امتیاز شیرین را در خانه پارس جنوبی کسب کند.

هفته بیست و هشتم لیگ برتر فوتبال ایران

ورزشگاه:تختی جم

تماشاگر: ۲ هزار نفر

گل‌ها: محمد نژاد مهدی دقیقه۱+۴۵ برای ذوب آهن ، علیرضا چراغعلی دقیقه ۸۵برای ذوب آهن

اخطار: علیرضا منظمی از ذوب آهن، کریستین اوساگونا از ذوب آهن

اخراج:

ترکیب تیم پارس جنوبی جم: احمدگوهری، حامد نورمحمدی، مجتبی لطفی، سعید محمدی فر، شهرام گودرزی، روح الله سیف الهی، مجید علیاری، میثم نقی زاده، سید محمد ستاری(۷۶-متین کریم زاده)، ابراهیم صالحی، حسین پور امین

ترکیب تیم ذوب آهن: محمدباقر صادقی، محمد نژادمهدی، هادی محمدی، علیرضا چراغعلی، زبیر نیک نفس، مجتبی مقتدایی، مهران درخشان مهر(۸۳-وحید محمدزاده)، حمید ملکی، ماریون سیلوا(۷۳-رضا حبیب زاده)، علیرضا منظمی(۷۹-رضا رحیمی) و اوساگوانا

سرمربی: علیرضا منصوریان

داور: سیدمهدی مرجان‌زاده، کمک‌ها: علیرضا ایلدروم و علی‌اکبر نوری، کمک داوران اضافی: جواد رحیم‌زاده و پیمان فرخی‌مهر، داور چهارم: محمد عطایی

ناظر: یدالله جهانبازی

شرح بازی:

در یکی از بازیهای تشریفاتی هفته بیست و هشتم لیگ برتر دو تیم پارس جنوبی و ذوب آهن در شرایطی به دیدار یکدیگر رفتند که هر دو تیم جایگاهی مناسب در جدول لیگ برتر داشتند و امکان کسب سهمیه آسیایی یا خطر سقوط به لیگ دسته اول برای آنها وجود نداشت. عدم حساسیت این بازی باعث شد تا علیرضا منصوریان تیمش را با ترکیبی متفاوت نسبت به مسابقات قبلی به زمین بفرستد و تعداد زیاید از بازیکنان اصلی ذوب آهن برای استراحت در این بازی  و اماده بودن برای نبردهای اسیایی ذوب آهن بر روی نیمکت نشسته بودند.

بازی در نیمه اول کیفیت لازم را نداشت و دو تیم بیشتر به فکر بسته نگه داشتن دروازه بودند تا باز کردن دروازه حریف و همین مسئله باعث شد تا تماشاگران شاهد خلق موقعیت های آنچنانی از جانب دو تیم نباشند ولی این ذوب آهن بود که در ثانیه های پایانی نیمه اول به گل رسید تا با برتری راهی رختکن شود.

با شروع نیمه دوم پارسی ها برای زدن گل تساوی پیش کشیدند ولی حملات آنها قدرت لازم را نداشت و نگاه ذوب آهن به ضد حملات هم تاکتیک منصوریان در نیمه دوم بود که در ثانیه های پایانی جواب داد و چراغعلی توانست کار پارس را در این بازی تمام کند.

شرح گل‌:

گل ذوب آهن دقیقه۱+۴۵ -کرنر ارسالی ذوب آهن با خروج اشتباه دروازه بان پارس همراه شد تا محمد نژاد مهدی بر روی تیر دو با یک ضربه دقیق دروازه پارس را باز کند.

دقیقه ۸۵ گل دوم ذوب آهن-ضربه بغل پای دقیق علیرضا چراغعلی در گوشه دروازه پارس قرار گرفت.

دقایق حساس:

دقیقه۲۴-ضربه سر محمد نوری به بالای دروازه ذوب آهن رفت.

دقیقه۲۶-حسین پورامینی مهاجم پارس کنترل مناسبی در داخل محوطه جریمه نداشت تا یک موقعیت مناسب برای شاگردان تارتار از دست برود.

دقیقه۳۴-شوت پای چپ نیک نفس از پشت محوطه جریمه پارس با واکنش زیبای احمد گوهری راهی کرنر شد.

دقیقه۳۷-ضربه شهرام گودرزی با برخورد به مدافعان ذوب آهن راهی کرنر شد.

دقیقه۴۲-پاس بلند ماریون سیلوا در پشت مدافعان ذوب نصیب منظمی شد اما بازیکن جوان ذوب آهن در موقعیتی تک به تک توپ را به بالای دروازه پارس فرستاد.

دقیقه۶۰-ضربه پورامینی به بالای دروازه ذوب آهن رفت.

دقیقه۶۱-ضربه محکم هادی محمدی بی دقت بود و به کنار دروازه پارس زده شد.

دقیقه۶۷-ضربه پای چپ محمد نوری با شیرجه محمد باقر صادقی کنترل شد.

دقیقه ۶۸-ضربه محکم پورامینی از یک زاویه تقریبا بسته به کنار دروازه ذوب آهن رفت.

دقیقه۷۰-ضربه آکروباتیک  در دو مرحله توسط گوهری مهار شد.

دقیقه۷۲-کرنر بازیکنان پارس و ضربه سر نورمحمدی ابتدا توسط صادقی برگشت داده شد و در ریباند هم ضربه نوری به مدافعان خورد و به کرنر رفت.

دقیقه۸۶-موقعیت تک به تک اوساگونا با خروج خوب گوهری از بین رفت.

اتفاق ویژه:

استراحت بازیکنان اصلی مثل ارسلان مطهری،فخرالدینی، رشید مظاهری ، بوحمدان و قاسم حدادی فر باعث شد تا ذخیره های این تیم با شایستگی یک برد ارزشمند را کسب کنند.

بهترین بازیکن:

محمد نژاد مهدی و علیرضا چراغعلی با زدن دو گل زیبا و بسته نگه داشتن دروازه از خوبهای ذوب آهن در این بازی بودند.

کد خبر 374837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.