سند ۲۰۳۰ خاکریز اول دشمن در جنگ نرم است

لنجان-امام جمعه فولادشهر گفت: سند ۲۰۳۰ خاکریز اول دشمن در جنگ نرم است از این رو مقام معظم رهبری در دیدار با معلمان فرمودند جان کلام در سند ۲۰۳۰ که فصل مهمی از آن به آموزش‏وپرورش اختصاص دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام مسعود سرافراز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه فولادشهر با بیان اینکه ۱۸اردیبهشت سالروز خروج آمریکا از برجام است، اظهار کرد: خروج آمریکا از برجام نشان داد که منطق رهبر معظم انقلاب در نامگذاری سال‏های اخیر بر محور اقتصاد مقاومتی از چه استحکامی برخوردار بوده است.
وی افزود: ۱۱ سال نامگذاری‏ها بر محور تحکیم بنیان‏های اقتصادی کشور نشان می‏دهد که معظم له با درک هوشمندانه ی طراحی دنیای غرب در وابسته کردن اقتصاد ایران به خارج مرزها و شکل‏گیری اقتصاد واردات‏محور، به‏خوبی نقشه دشمن را درک کرده و پادزهر آن‏را که همان عمل کردن به نسخه اقتصاد مقاومتی است، ارائه فرموده‏اند.
امام جمعه فولادشهر تصریح کرد: اگر در ۱۰ سال گذشته، همه قوا و نهادهای کشور به‏ویژه قوه مجریه و دولت‏ها با تمام تلاش و توان برای تحقق اقتصاد مقاومتی به میدان می‏آمدند، یقیناً امروز به درجه‏ای از استحکام در بنیان‏های اقتصادی رسیده بودیم که از تحریم‏های نظام سلطه بدون کمترین حاشیه و هزینه‏ای مقتدرانه عبور می‏کردیم.
وی ادامه داد: تنها فایده برجام، ابطال نظریه تعامل با کدخدا و آمریکا بود و چنان‏چه افرادی امروز به این فهم رسیده باشند که اعتماد به آمریکا اشتباه بود، جای تبریک دارد.
سرافراز اضافه کرد: آمریکا در حالی از برجام خارج شد که در کنار توقّف یا کند کردن مسیر هسته‏ای کشورمان، ده‏ها امتیاز نقد گرفت بدون آن‏که به تعهدات خود عمل کند.
وی عنوان کرد: آمریکا ده‏ها تحریم جدید را در قالب افراد و شرکت‏های ایرانی به تحریم های خود علیه ایران افزود و شیره برجام را تا آخرین لحظه مکید و بعد هم تفاله‏های آن‏را به دور انداخت.
امام جمعه فولادشهر گفت: بارها  رهبر معظم انقلاب فرمودند فریب لبخند طرف مقابل را نخورید، به وعده‏ای که می‏دهد اعتماد نکنید چون وقتی خرش از پل گذشت بر می‏گردد و به ریش شما می‏خندد، این‏ها این قدر وقیح‏اند.
وی خاطرنشان کرد:با توجه به اینکه دشمنان ایران اسلام از ابتدای شکلگیری انقلاب تنها به فکر دشمنی با نظام مقدس جمهوری اسلامی و مردم این سرزمین بوده اند باید با دشمن خارجی به‏ویژه آمریکا از موضع قاطع و اقتدارگونه سخن گفت.
سرافراز با اشاره به دیدار رهبرمعظم انقلاب با معلمان سراسر کشور گفت: معظم له در این دیدار فرمودند در مقابل آرایش جنگی دشمن علیه ملت ایران، ملت هم باید آرایش جنگی بگیرد و همه مسئولان، آحاد ملت و افراد توانا و نخبه در هر زمینه‏ای مشغول کارند با احساس مسئولیت و آمادگی وارد میدان شوند.
وی افزود: خروج آمریکا از برجام درس‏ها و عبرت‏های ارزشمندی برای مردم و مسؤولان کشور داشت و آنان به خوبی اثبات کردند به دشمن و وعده‏هایش نباید اعتماد کرد چراکه آنان تنها به‏دنبال تأمین منافع خود و ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران هستند.
امام جمعه فولادشهر تصریح کرد: تنها مسیر پیشرفت کشور بهره‏گیری از ظرفیت‏های داخلی و رونق تولید و اجرای اقتصاد مقاومتی است از این رو هرچه بنیان‏های اقتصادی کشور محکمتر شود، طراحی‏های دشمن برای ضربه زدن به ملت ایران ناکام تر خواهد شد.
وی ادامه داد: امروز ملت ایران بیش از هر زمان دیگری نسبت به ماهیّت و موجودیّت ایالات متحده و چهره کریه سردمداران کاخ سفید آگاهی پیدا کرده است و این آگاهی باید به رمز اتحاد ملت ما در برابر ایالات متحده تبدیل شود. چرا که
سرافراز اضافه کرد: حفظ وحدت و انسجام به‏ویژه در شرایط فعلی، بسیار لازم و ضروری است، و همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند جوانان این کشور، شکست آمریکا و به زانو درآمدن صهیونیزم و عزّت و عظمت نهایی ملت ایران را مشاهده خواهند کرد.
وی با اشاره به اجرای چراغ خاموش سند۲۰۳۰در کشور ، گفت: سند ۲۰۳۰ خاکریز اول دشمن در جنگ نرم است از این رو مقام معظم رهبری در دیدار با معلمان فرمودند جان کلام در سند ۲۰۳۰ که فصل مهمی از آن به آموزش‏وپرورش اختصاص دارد، این است که نظام آموزشی باید جوری تنظیم شود که فلسفه، سبک زندگی و مفهوم حیات بر اساس مبانی غربی به کودکان و نوجوانان آموزش داده شود.
امام جمعه فولادشهر عنوان کرد: غربی‏ها انتظار دارند معلمانِ متدین ما که علاقه‏مند به آینده کشور هستند، در کلاس درس خود برای آن‏ها سرباز تربیت کنند، تا دانش‏آموز ما سرباز و رعیّت همان وحشی‏های کروات‏زده‏ی ظاهرسازی شود که به راحتی آدم می‏کشند و به آدمکش‏ها کمک می‏کنند.

وی خاطرنشان کرد: در این‏که سند۲۰۳۰ یونسکو مغایرت آشکار با مبانی فرهنگی و اسلامی دارد جای تردیدی نیست اما این سؤال همچنان باقی است که پذیرش و اجرای‏بی‏سر و صدای سند موسوم به ۲۰۳۰ در کشور اسلامی ما با چه اهدافی صورت‏گرفته است؟!
سرافراز متذکر شد: به نظر می‏رسد پذیرش اسناد بین‏المللی بدون طی مراحل قانونی در کشور خود یک معلول است، که علت واقعی را باید در جای دیگر جستجو کرد.
وی تاکید کرد: امروز با تفکری روبه‏رو هستیم که تصور می‏کند مقاومت در برابر برخی رویه‏ها و رویکردهای جهانی، هر چند ظالمانه باشد، موجب پدید آمدن مشکلاتی برای دولت و روابط خارجی کشور می‏شود و به‏طور مبنایی تقابل با برخی موضوعات بین‏المللی را حتی اگر سلطه‏آمیز باشد، به صلاح کشور نمی‏دانند و مدعی هستند چاره‏ای جزء همراهی با ساخت فعلی نظام بین‏الملل نداریم.
امام جمعه فولادشهر گفت: تا این تفکر قدرت سیاسی وجود داشته باشد باید همواره انتظار برخی پیشامدها نظیر۲۰۳۰ را داشت.
وی افزود: عدم توجه به هشدارهای سال گذشته مقام معظم رهبری، این بار معظم له را وادار به موضع‏گیری درباره اجرای این سند خواسته یا ناخواسته در بخش‏هایی از نظام آموزشی کشور کرده است.
سرافراز تصریح کرد: اکنون که رهبر معظم انقلاب، به صراحت نسبت به اجرای این سند در بخش‏های آموزشی کشور اعتراض دارند، آیا نهادهایی همچون شورای عالی انقلاب فرهنگی با ورود جدی به این مقوله مهم فرهنگی و آموزشی کشور، مانع از اجرای این سند در قالب‏ها و عناوین دیگر شده است؟
وی عنوان کرد: اگر تا امروز دستگاه‏های متولی فرهنگی و آموزشی کشور تعللی در انجام وظایف خود در زمینه سند ۲۰۳۰ داشته‏اند، از این پس هرگونه اهمال کاری و پشت گوش انداختن دغدغه و نگرانی رهبری انقلاب و دلسوزان فرهنگی کشور جایز نیست و طبیعی است که عدم توجه به این نگرانی‏ها، باید با واکنش جدی دستگاه‏های نظارتی اعم از مجلس و قوه قضائیه مواجه شود.

کد خبر 374821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.