راه برون رفت از تحریم‌ها توجه به اقتصاد درون‌زا است

گلپایگان- امام جمعه گلپایگان گفت: از نفت به عنوان اهرمی برای فشار بر آمریکا استفاده شود و به اقتصاد مقاومتی درون زا توجه و از امکانات و توانمندی‌های داخلی استفاده شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، حجت الاسلام محمدتقی کرامتی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر گلپایگان با اشاره به اینکه ماه مبارک رمضان ماه معنوی و پر خیر و برکت و فرصتی برای انجام کارهای نیک و شایسته است اظهار کرد: باید در این ماه  به فرهنگ پرهیز از اسراف توجه کرد.

وی افزود: پرهیز از اسراف و توجه به قناعت از مباحث مهم سبک زندگی اسلامی است زیرا قناعت کردن باید در خانواده و جامعه فرهنگسازی شود.

امام جمعه گلپایگان با بیان اینکه با توجه به مشکلات اقتصادی در ماه رمضان هیچ دستگاهی دولتی و غیر دولتی نباید افطاری بدهد و هزنیه آن صرف امور دیگری شود گفت: باید برای رونق تولید و صادرات تلاش شود.

وی افزود: از نفت به عنوان اهرمی برای فشار بر آمریکا استفاده شود و به اقتصاد مقاومتی درون زا توجه و از امکانات و توانمندی‌های داخلی استفاده شود.

کرامتی با تأکید بر حفظ حرمت ماه مبارک رمضان گفت: با روزه خواری در ملأ عام باید برخورد شود حتی فردی به بهانه بیماری داشتن نباید در ملأعام روزه خواری کند زیرا روزه خواری در ملاء عام جنگ با خداست و باید تذکر داده شود و در صورت تکرار به دستگاه قضایی معرفی شود.

وی با تبریک هفته معلم و گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله مطهری گفت: علم آموزی و دانش همه انسان‌ها مرهون تلاش معلمان در دوران تحصیل است، معلمان نیز همانند شهدا دین بزرگی بر گردن ما دارند.

امام جمعه گلپایگان گفت: معلمان و آموزش و پرورش نقش کلیدی در تربیت جوانان این مرز و بوم دارند و می‌توانند در مدرسه دانش آموزانی تربیت کنند که همانند دوران جنگ تحمیلی هشت ساله از جان خود برای دفاع از کشور مایه بگذارند.

کد خبر 374817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.