تجارت را تا اندازه‌ای می‌توان به مثابه جنگی خونین پنداشت!

تصور می‌کنم تا اندازه‌ای بتوان تجارت را به مثابه یک جنگ خونین پنداشت که درآن هرچه یک امر تجاری بزرگتر باشد دامنه جنگ وسیعتر بوده و باید بهای بیشتری در ازای آن پرداخت؛ در این فرایند اگر تاجر مایوس و بدبین شود لحظه پایان رشد و پیشرفت او فرارسیده‌ زیرا هیچکس جز خودتان نمی‌تواند برای شما تصمیم بگیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، "کیم وو چونگ" در دومین فصل از کتاب پرفروش "سنگفرش هر خیابان از طلاست" لازمه تعالی وجود انسان را "فلسفه زندگی" می‌داند و می‌گوید: برای اینکه درون و بیرونتان یکسان، پرشکوه و متعالی شود باید برای خود فلسفه زندگی داشته باشد. مهم نیست چکاره هستید، فقط باید خود را در مسیر اصلی زندگی قرار دهید و به خاطر منافع جامعه در آن غوطه ور شوید. جوانی مرحله تحقق پذیری "ممکن‌ها"ست اما قبل از اینکه تحت جذابیت "ممکن‌ها" قرار بگیرید وجود یک بینش فلسفی برای روند حرکت زندگی‌تان بسیار ضروری و بااهمیت است.

وی تاکید می‌کند: شما به فلسفه زندگی نیاز دارید واقعا خطری بالاتر از این در جهان وجود ندارد که به جای صفت پسندیده خوشبینی متضاد آن یعنی بدبینی انتخاب شود. تصور می‌کنم تا اندازه‌ای بتوان تجارت را یک جنگ خونین پنداشت که در آن هرچه یک امر تجاری بزرگتر باشد دامنه جنگ وسیعتر بوده و باید بهای بیشتری در ازای آن پرداخت. در این فرایند اگر تاجر مایوس و دچار بدبینی شود لحظه پایان رشد و پیشرفت او فرا رسیده است.

مهارت و دانش مدیریت نیاز هر فعالیت جدید

موسس "دوو" در کتاب خود می‌نویسد: مهارت و دانش مدیریت لازمه هر فعالیت جدید است. کسانی که دلشوره پیدا کنند که ممکن است به نتیجه نرسیم یا اگر موفق نشدیم چه خاکی به سرمان بریزیم صلاحیت ندارند که یک تاجر یا صنعتگر باشند. در دنیای تجارت همیشه جمع یک با یک، دو نمی شود؛ جایی ممکن است ۱۰ شود و جایی نیز ۵۰.

آنتونی رابینز نیز درباره اهمیت مدیریت می‌گوید: « باید گفت چه در درون شرکت‌ها و چه در روابط بین افراد، مدیریت از هر چیزی مهمتر است.»

کیم وو چونگ همچنین می‌گوید: لازم است فداکاری و از خودگذشتگی همگام با تبدیل "ممکن‌ها" به "واقعیت" ایجاد شود. ظاهر و باطن شما باید با یکدیگر همساز، هدفهایتان باید به بلندای قامتتان و صبر و بردباریتان نیز باید به وسعت تمام وجودتان باشد.

وی در این فصل از کتاب از نگرانی های خود می‌نویسد و اظهار می‌کند که کبر و خودپسندی دراغلب افراد به طور محسوسی جلوه گر شده است. اگر همه خودخواه باشند جامعه همیشه درگیر دردسر و گرفتاری خواهد بود. این احساس در فرد منجر به "سردرگمی  اجتماعی" و در یک ملت منجر به جنگ و خونریزی خواهد شد.

تصمیم گیری صحیح لازمه زندگی است

کیم وو چونگ  در فصل سوم این کتاب در خصوص اهمیت تصمیم گیری به بیان داستان یکی از موفقیت‌های خود درباره "تصمیم گیری درست" می‌پردازد و می‌گوید: در سال ۱۹۸۴ زمانی که پیشنهاد خرید یک پالایشگاه نفت در شهر "آنتورپ" به من داده شد این پالایشگاه در وضعیت مناسبی قرار نداشت و پیش از این نیز پیشنهاد خرید این پالایشگاه توسط شرکت‌های ژاپنی، آلمانی و آمریکایی رد شده بود. به علاوه گزارش‌های مالی آن نیز نشانگر وضعیت نامناسب آن بود.

با این وجود طی تحقیقات مشخص شد با وجود فرسوده بودن ظاهری پالایشگاه با یک بازسازی مختصر، دستگاه ها بازدهی خوبی خواهند داشت. به علاوه این مجتمع می‌توانست روزانه ۶۵ هزار بشکه نفت تصفیه کند. همچنین در نتیجه تحقیقات مشخص شده بود مالک، مدیران و کارکنان علاقه‌ای به ادامه کار در این پالایشگاه نداشته و دلسرد شده‌اند.

در نهایت من با تمام شرایط موجود و نگرانی مدیران شرکت "دوو" تصمیم به خرید این پالایشگاه گرفتم و با فرستادن یک تیم کارآمد و ایجاد یک جو مناسب در این مجتمع در کمتر از یک سال تلاش ما نه تنها کاملا ملموس بلکه بسیار سازنده، مثبت و سودآور بود و حتی پیشنهادی از مالک قبلی مبنی بر خرید به پنج برابر قیمت اولیه (قیمت خرید شرکت دوو) دریافت کردیم. این موضوع اهمیت اتخاذ تصمیم درست را بیان می‌کند.

وی در نتیجه این تصمیم و موفقیت، به اعتباری بین المللی دست می‌یابد و به "متخصص جهت ساز" شهرت پیدا می‌کند.

کیم وو چونگ درخصوص اهمیت تصمیم گیری معتقد است: تصمیم گیری نه تنها در مسایل تجاری حائز اهمیت بوده بلکه در تمام مراحل زندگی مهم است؛ یک تصمیم غلط می‌تواند زندگی یک انسان را به نابودی کشاند.

موسس "دوو" به منظور تقویت مهارت تصمیم گیری صحیح پیشنهادهایی نیز ارائه می‌دهد و می‌نویسد: به منظور تصمیم گیری صحیح، قدرت درونی خود را تقویت کنید و عزم خود را جزم کنید.

وی دلیل اصلی تحصیل علم را رسیدن به قدرت و مهارت تصمیم گیری درست می‌داند و در همین خصوص می‌گوید: به وسیله مطالعه باید قدرت تصمیم گیری خود را تقویت کنید و این دلیل اصلی تحصیل علم است. هیچکس نمی‌تواند برای شما تصمیم بگیرد، این خود شما هستید که باید برای خودتان تصمیم بگیرید. تعداد زیادی راهنما و مشاور داشته باشید؛ آن‌ها باید همان کسانی باشند که شریک زندگی شما هستند، آن‌هایی که به شما عشق می‌ورزند و نگران سرنوشت شما هستند.

کد خبر 374789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.