۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۵
هالیوود در اصفهان

امان‌الله طریقی از عکاسان و نقاشان دهه بیست اصفهانی بود که به دقتش در ثبت جزییات مشهور بود. به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان بزرگداشتی برای این هنرمند در موزه هنرهای معاصر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مراسم بزرگداشت امان الله طریقی، عکاس و نقاش اصفهانی همزمان با افتتاحیه نمایشگاه آثار وی پنجشنبه (۱۲ اردیبهشت ماه) در موزه هنرهای معاصر اصفهان برگزار شد.

این مراسم که پس از اکران فیلم مستند زندگی امان الله طریقی با عنوان”اصفهان هالیوود” به کارگردانی حامد قصری برگزار شد میزبان هنرمندان اصفهانی بود.

مهدی تمیزی، مدیر موزه هنرهای معاصر درباره امان الله طریقی گفت: «او از شاگردان هنرستان هنرهای زیبا بود.او در واپسین روزهای دوره تحصیلات هنرستان با غلامحسین درخشان ملاقات کرد و مهارت او در پرداخت هنرمندانه نقاشی ها راه او را به تاریکخانه های عکاسی باز کرد. طریقی دکورهایی را برای تئاتر تماشاخانه سپاهان اصفهان آن دوران طراحی کرد؛ دکورهایی که خیال و واقعیت را درهم می آمیخت.او عکاسی تئاتر هم می‌کرد و در چهارباغ اصفهان عکاسخانه هالیوود را تاسیس کرد که چندی پس از مرگ او در طرح جدید خیابان، عکاسخانه‌اش با خاک یکسان شد.»

عباس عقیلی، یکی از نقاشان اصفهانی پیرامون این هنرمند اصفهانی گفت:«او در ثبت جزییات بی نظیر بود. یک نگاه کافی بود تا او جزییات چهره مدل خود را در ذهنش ثبت کند و شروع به کشیدن چهره کند. شهرت او در پرتره به قدری شده بود که بسیاری افراد از شهر های دیگر به اصفهان می آمدند تا امان الله پرتره ای از آنها به تصویر بکشد.»


در پایان داریوش طریقی فرزند امان الله طریقی از حضور هنرمندان در این مراسم قدردانی کرد.

کد خبر 374787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فیلمساز IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
    1 0
    چطور ارشاد به این فیلم مجوز داده به فیلم من نه؟! به من میگند باید تهیه کننده فیلم یک شرکت سینمایی باشه چون بیشتر از 45 دقیقه است اونموقع این فیلم یک ساعته تهیه کننده اش یک فرد یعنی داریوش طریقی است! واقعا این عدالته؟ چون کارگردان این فیلم خبرنگار هست و با خودشونه بهش مجوز دادند اونموقع من که پارتی ندارم هیچی! عجب از این روزگار! عیبی نداره!