اشتغال کارگر ایرانی از فواید رونق تولید است

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از فواید رونق تولید ایجاد اشتغال برای کارگر ایرانی است و یکی دیگر از فواید آن حل مشکلات اقتصادی مردم و بهبود وضعیت معیشتی مردم است. بخش های حمایتی باید در جهت رفع موانع رونق تولید فعال شوند و به رونق گرفتن چرخه تولید و اقتصاد کشور کمک کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمیدرضا فولادگر در همایش تجلیل از مقام کار و کارگر با اشاره به شعار اقتصادی سال ۹۸، اظهار کرد: باید توجه کنیم که نامگذاری هایی که در طول این چند سال از سوی مقام معظم رهبری در نظر گرفته شده است همگی به بحث اقتصاد توجه ویژه ای داشته اند و علت آن این است که بیشترین مشکلات کشور از ناحیه مسولین مسئله اقتصاد است.

وی افزود: در بخش های دیگر حاکمیت توفیق های بیشتری داریم و علت توجه مقام معظم رهبری به اقتصاد این است که در این حوزه مشکلات زیادی وجود دارد. بهترین راه برون رفت از وضعیت موجود رونق تولید است و وضعیت موجود اقتصاد کشور رکود تورمی است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: یکی از فواید رونق تولید ایجاد اشتغال برای نیروی انسانی ایرانی است و یکی دیگر از فواید آن حل مشکلات اقتصادی مردم و بهبود وضعیت معیشتی مردم است. بخش های حمایتی باید در جهت رفع موانع رونق تولید فعال شوند و به رونق گرفتن چرخه تولید و اقتصاد کشور کمک کنند.

فولادگر ادامه داد: مجلس شورای اسلامی سعی کرده است که در بحث رونق تولید یک خروجی اقتصادی مناسب داشته باشد و نمایندگان مجلس معتقدند که در مبحث تولید قانون کم نداریم و نیازی به تدوین قوانین جدید نیست و مجلس می خواهد که وقت خود برای قانون گذاری صرف نکند،  بلکه به این توجه کند که چرا قوانین موجود اجرا نمی شود و یا اگر هم اجرا می شود چرا ناقص یا ناصحیح اجرا می شود.

وی اضافه کرد: باید به دلیل اینکه چرا برخی از قوانین اقتصادی اجرا نشده است بپردازیم و در این زمینه از نظرات کارشناسی بهره مند شویم. مجلس می خواهد تا با قانونگذاری های مناسب و نظارت دقیق فضای کسب و کار در اقتصاد ایران را بهبود ببخشد و اتاق بازرگانی، اتاق تعاون و اتاق اصناف در این زمینه مجلس را یاری می کنند و با بررسی ۲۸ مولفه کسب و کار به بررسی فضای کسب و کار در ایران می پردازند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بزرگ ترین مشکل تولید کنندگان نوسانات شدید در قیمت مواد اولیه است، گفت: تعدد بخش نامه ها و تصمیم های دولتی در زمینه کسب و کار باعث شده است تا اقتصاد کشور در مواردی با مشکل مواجه شود. تسهیلات بانکی مناسبی برای تولید کنندگان در سال ۹۸ در نظر گرفته شد.

فولادگر تصریح کرد: از رتبه خوبی در کسب و کار جهانی برخوردار نیستیم و بهترین رتبه ما در سال های اخیر در فضای کسب و کار در میان ۱۸۰ کشور جهان ۱۱۸ بوده است. از فضای کسب و کار مناسبی در میان کشور های جهان برخوردار نیستیم. دسترسی به انرژی، فضای آغاز کسب و کار، نوع ارتباطات بانکی و نظام اقتصادی از شاخصه های مهم تعیین رتبه فضای کسب و کار در جهان است.

کد خبر 374769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.