از ضرب و شتم دو محیط بان تا حمله خرس به مرد چهل ساله هرمزگانی

ضرب و شتم دو محیط بان، بازدید عیسی کلانتری از تالاب بین المللی گاوخونی، شکافتن دایک مرزی و ادامه خروج آب از هورالعظیم، دستگیری متخلفان شکار در خوانسار، رهاسازی جبیر در کلاته و حمله خرس به فردی که به دنبال عسل می گشت را در بسته خبری محیط زیست این هفته ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فردی ۴۰ ساله به نام علی بهاری از اهالی روستای بجگوئیه بخش جغین ظهر روز شنبه هفتم اردیبهشت به همراه دوستش برای یافتن عسل طبیعی راهی کوه های قطاران در شمال روستای بجگوئیه بخش جغین شهرستان رودان می شود.  این دو، پس از رسیدن به ارتفاعات از یکدیگر جدا شده و علی بهاری در حال عبور از مقابل غاری بوده که ناگهان با حمله یک قلاده خرس ماده که چندین توله نیز داشته است، مواجه می شود. دوست وی که در قسمت دیگری از کوهستان بوده با شنیدن سر و صدا و فریاد کمک خواهی او، به سمتش می آید و او را نجات می دهد و او را که از ناحیه سر و صورت به شدت زخمی شده به بیمارستان این شهرستان انتقال می دهد.
کوه های جغین یکی از زیستگاه‌های خرس سیاه آسیایی در ایران محسوب می شود اما متاسفانه علی رغم حضور این خرس در این کوه ها، هنوز این منطقه جز مناطق حفاظت شده محیط زیست تعیین نشده است و در حال حاضر بیم آن می رود که به خاطر همین موضوع، افرادی در جهت از پای درآوردن خرس و توله هایش اقدام کنند.
حدود 10 سال پیش نیز خرس به چوپانی در همین منطقه حمله ور شد که او موفق به فرار شده بود اما با به کار گذاشتن تله، خرس را از بین بردند.

شکافتن دایک مرزی و ادامه خروج آب از هورالعظیم به سمت عراق

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به ادامه خروج آب از تالاب هورالعظیم به عراق در پی ایجاد شکاف در دایک مرزی در زمان سیل گفت: دایک مرزی هورالعظیم باید ترمیم و از خروج آب به سمت عراق جلوگیری شود. به گفته وی به واسطه فشار زیادی که سیل وارد کرد و لزوم خروج آب از منازل و مزارع مردم، دایک مرزی در هورالعظیم شکافته شد.

بازدید عیسی کلانتری از تالاب بین المللی گاوخونی

عیسی کلانتری رییس سازمان حفاظت محیط زیست دهم اردیبشهت ماه طی سفری یک روزه به اصفهان در "دومین همایش بین المللی دانشگاه سبز" دانشگاه اصفهان حضور یافت، رییس سازمان حفاظت محیط زیست پس از این همایش  برای بررسی وضعیت تالاب بین المللی گاوخونی،راهی ورزنه شد و از این تالاب بازدید کرد.  

دستگیری دو متخلف شکار وصید در شهرستان خوانسار

دو متخلف شکار وصید در منطقه شکار ممنوع گلستان کوه خوانسار دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند. از این متخلفان یک قبضه سلاح تک لول مجاز و یک قبضه سلاح غیرمجاز ضبط شد.

دو نوبت پاکسازی محیط برای متخلف شکارو صید

برای یک متخلف صید غیر مجاز ماهی که بر خلاف قانون و مقررات محیط زیست اقدام به صید ماهی کرده بود، از سوی دادگاه شهرستان تفرش حکم دونوبت پاکسازی محیط صادر شد.  این حکم به استناد آیین نامه اجرایی ماده 79 قانون مجازات اسلامی،  به دلیل جرم ارتکابی و به منظور روشنگری و ترویج فرهنگ زیست محیطی، برای متخلف شکار و صید صادرشده است.

رهاسازی یک راس جبیر در منطقه شکار ممنوع کلاته

 یک راس جبیر که از سوی یکی از دوستداران و حامیان محیط زیست به اداره محیط زیست شهرستان خوروبیابانک تحویل داده شده بود، پس از تیمار در منطقه شکار ممنوع کلاته رها شد. این جبیر از ناحیه پا آسیب دیده بود.

وضعیت آبگیری تالاب‌های قم مطلوب است

سیدرضا موسوی مشکینی مدیرکل حفاظت محیط زیست قم گفت: بارش های امسال حجم زیادی از آب را وارد تالاب ها و رودخانه های استان کرده و با توجه به بررسی های انجام شده توسط کارشناسان این اداره کل، وضعیت آبگیری تالاب ها مناسب و مطلوب ارزیابی شده است. این آبگیری ها ، موجب شد تنوع زیستی و پوشش های گیاهی در برخی از تالاب ها شکل بگیرد که این امر سبب شده است، تالاب ها از وضعیت مناسبی برخوردار باشند.

دستگیری یک متخلف شکار و صید به همراه لاشه دو راس میش وحشی آبستن

یگان حفاظت محیط زیست شهرستان نطنز در حین گشت و کنترل در منطقه حفاظت شده کرکس با   شنیدن صدای تیر در ارتفاعات منطقه کرکس به محل اعزام و پس از گشت و دوربین کشی و کوه نوردی در منطقه کرکس موفق شدند یک   نفر متخلف شکار و صید را دستگیر کنند؛ پس از بازرسی از متخلف، لاشه دو راس میش وحشی آبستن و یک قبضه اسلحه شکاری گلوله زنی کالیبر ۲۷۰ در ید غیر و مهمات شامل ۶عدد فشنگ کشف و ضبط شد.

ضرب و شتم دو محیط بان در پارسآباد اردبیل

دو نفر از محیط بانان منطقه شکار ممنوع اصلاندوز در نوار مرزی رودخانه ارس توسط صیادان غیرمجاز درحین انجام ماموریت شبانه مورد ضرب و شتم قرار گرفته و مجروح شدند. متخلفان شکار وصید با استفاده از دستگاه شوکر برقی اقدام به صید ماهی می کردند که محیط بانان جهت برخورد قانونی با متخلفان وارده عمل شدند اما صیادان غیرمجاز با عدم تمکین به قانون به سمت ماموران حفاظت محیط زیست حمله ور شده و آنها را مورد ضرب و شتم قرار دادند.حال عمومی محیط بانان مساعد است و پس از مداوای سرپایی از بیمارستان ترخیص شدند.

کد خبر 374764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.