شرایط سینمای ایران ثابت نمی‌ماند

یک کارگردان سینما و تئاتر گفت: وضعیتی که هم اکنون بر محتوای فیلم های سینمایی حاکم است ثابت نخواهد بود و در سال های آتی تغییر خواهد کرد.

نادیا فرهادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: فشار اقتصادی و اجتماعی حاکم بر وضعیت جامعه و مردم باعث شده است تا استقبال مردمی برای تماشای فیلم های طنز بیشتر باشد و برخی فیلمسازان در این میان می خواهند تا با ساخت اینگونه فیلم ها منفعتی کسب کنند و از بازار داغ فیلم های طنز سینمایی بی بهره نمانند اما پس از پایان یافتن فشار اقتصادی و سیاسی حاکم بر کشور شرایط سینما نیز تغییر خواهد کرد.

این کارگردان سینما خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه همه فیلمسازان فعال در سینمای ایران تخصص ساخت فیلم های طنز را ندارند برخی از آنها اقدام به استفاده از شوخی های نامناسب در آثار خود می کنند که به نوعی خنداندن مردم تحت هر شرایطی تلقی می شود.

فرهادی با بیان اینکه استفاده کارگردانان از شوخی های نامناسب در آثار لزوما برای ایجاد طنز بیشتر نیست گفت: اغلب کارگردانان از تبعات استفاده از شوخی در فیلم ناآگاه هستند. در بسیاری از اثر های اخیر ژانر های غیر کمدی نیز شاهد استفاده از شوخی های نامناسب بوده ایم.

فرهادی گفت: هدف فیلمساز از عرضه اثر در سینمای ایران رساندن یک خبر خاص به مردم است و این روند در دوران معاصر کمی با ابتذال همراه شده است. باید توجه کنیم که این سینما نیست ک در جامعه جریان سازی و نماد سازی می کند بلکه نماد ها و جریانات اجتماعی جامعه از فرهنگ آن گرفته می شود و فیلمساز از آنها استفاده می کند تا فضای فرهنگی حاکم بر جامعه را به خوبی نشان دهد.

وی گفت: کارگردان ها در سینمای ایران سعی می کنند تا برای جذب استقبال از فیلمشان جریان های فرهنگی جامعه را در بستر فضای هنری سینما نشان دهند.

کد خبر 374760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.