اختصاص بیشترین منابع مالی بودجه ۹۸ به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها

شهرضا - عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: بیشترین منابع مالی بودجه ۹۸ به سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها تعلق گرفته است و نمایندگان مردم در شوراهای اسلامی باید برای جذب این اعتبارات تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، سمیه محمودی عصر امروز (پنجشنبه) در همایش بزرگداشت روز شوراها با بیان اینکه یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی ایجاد زمینه مشارکت مردم در اداره امور بوده است، خاطرنشان کرد: شوراهای اسلامی نماد دموکراسی و مردمسالاری در اداره امور و است و نمایندگان مردم در این نهاد در کنار سایر مسئولان برای احقاق حقوق آنان تلاش می‌کنند.

وی با تأکید بر تعامل و هم‌افزایی بیشتر مسئولان با اعضای شوراهای اسلامی، یادآور شد: رؤسای ادارات نباید بین اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا تفاوت قائل شوند، زیرا هر عضو شورا با تکیه بر آراء مردم و برای پیگیری بخشی از مطالبات آنان به مسئولان مراجعه می‌کند و انتظار همکاری دارد.

رأی مردم مهمترین پشتوانه شوراها

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مهمترین پشتوانه اعضای شوراها رأی مردم است، تصریح کرد: هدف مردم از حضور در صحنه‌های مختلف، انتخاب مسئولانی با درایت، تلاشگر و پایبند به اخلاق است تا پیگیر رفع مشکلات آنان باشند.

محمودی اضافه کرد: توقع مردم از مسئولان زیاد است و کسی که خود را در معرض انتخاب آنان قرار داده و به عنوان نماینده آنان پذیرفته شده است باید بداند مسئولیتی خطیر را برعهده گرفته که هیچ‌گونه کوتاهی در انجام وظایف آن پذیرفته نیست.

وی با انتقاد از عدم حضور برخی مسئولان در همایش روز شوراها، اظهار کرد: مسئولانی که باوجود دعوت قبلی در این جلسه حاضر نشدند در حقیقت به نمایندگان و منتخبان مردم احترام نگذاشته‌اند.

شورا جای اعمال سلایق شخصی نیست

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی پرهیز از اعمال سلایق فردی در تصمیم‌گیری را از مهمترین اصول فعالیت شوراها برشمرد و افزود: اختلاف بین اعضای شورا یا بین اعضای این نهاد با سایر مسئولان باعث دلسردی مردم از حضور در صحنه می‌شود.

محمودی با بیان اینکه حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی از مهمترین وظایف مسئولان و نمایندگان مردم در شوراها اسلامی و مجلس است، یادآور شد: رفتار مدیران تأثیر مستقیم بر دیدگاه عمومی نسبت به مسائل دارد، بنابراین مسئولان نظام اسلامی باید بیش از دیگران پایبند اخلاق اسلامی و برای خدمت به دیگران پیشگام باشند.

وی با بیان اینکه  بیشترین منابع مالی بودجه ۹۸ به سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها تعلق گرفته است، تصریح کرد: نمایندگان مردم در شوراهای اسلامی باید برای جذب این اعتبارات تلاش و با ارایه طرح‌های کارآمد و مؤثر از تسهیلات اعطایی استفاده کنند.

گردشگری، منبع جدیدی برای خلق ثروت

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دهیاران، شهرداران و اعضای شوراهای اسلامی نباید منتظر اعتبارات اندک دولتی باشند، این افراد وظیفه دارند با بهره‌گیری از ظرفیت‌های هر منطقه برای ایجاد منابع جدید درآمدی تلاش کنند.

محمودی ادامه داد: رونق گردشگری با همکاری بخش خصوصی و جذب عتبارات دولتی در این زمینه، فرصت‌های شغلی و سرمایه‌گذاری زیادی ایجاد می‌کند که به رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار منجر می‌شود.

کد خبر 374756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.