۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۳
افتتاح ششمین کتابخانه نهادی شهرضا

شهرضا - رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرضا گفت: با افتتاح کتابخانه مسکن مهر شمار کتابخانه‌های نهادی این شهرستان به شش باب افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، فاطمه پورخاقان امروز (پنجشنبه) در آیین افتتاح نخستین کتابخانه مسکن مهر کشور در این شهرستان یادآور شد: پیشینه درخشان فرهنگی، مسئولان تلاشگر و مردم دانش‌پرور شهرستان شهرضا آن را در شمار مراکز پیشتاز در عرصه ترویج فرهنگ کتابخوانی قرار داده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر شمار کتابخانه‌های نهادی شهرستان به شش باب افزایش یافت که از این تعداد چهار باب در محلات شهری و دو باب در مناطق روستایی قرار دارد، این در حالی است که از شش کتابخانه مشارکتی شهرستان نیز پنج باب فعال و یک باب در دست احداث است.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرضا اضافه کرد: کتابخانه «ریحانة‌النبی» محله سروستان به عنوان نخستین کتابخانه مسکن مهر کشور در زمینی به مساحت ۸۵۰ مترمربع و با اختصاص اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال برای احداث و پنج میلیارد ریال برای تجهیز ایجاد شده است.

پورخاقان خاطرنشان کرد: این کتابخانه در حال حاضر دارای پنج هزار نسخه کتاب است و سالن مطالعه آن امکان حضور ۲۵۰ نفر از علاقه‌مندان به مطالعه را دارد.

وی تصریح کرد: کتابخانه ریحانة‌النبی به همت نهاد کتابخانه‌های عمومی استان و هیئت مدیره اتحادیه تعاونی مسکن شهرضا ساخته شده است.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرضا با بیان اینکه ایجاد کتابخانه در مناطق مختلف شهرستان زمینه تحقق عدالت اجتماعی در برخورداری از امکانات کتابخانه‌ای را فراهم می‌کند اظهار کرد: یکی از مهمترین اقدامات در جهت ترویج فرهنگ مطالعه، ایجاد امکان دسترسی برای همه افراد به کتابخانه و کتاب است.

کد خبر 374751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.