افتتاح نخستین کتابخانه مسکن مهر کشور در شهرضا

شهرضا - مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان با اشاره به ایجاد نخستین کتابخانه مسکن مهر کشور در شهرضاگفت: این اقدام سرآغاز تحولی جدید در عرصه کتابخانه‌سازی و ترویج فرهنگ مطالعه است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، امیر هلاکویی امروز (پنجشنبه) در آیین افتتاح نخستین سالن مطالعه کتابخانه عمومی مسکن مهر کشور در شهرضا خاطرنشان کرد: این اقدام سرآغاز تحولی نو در عرصه کتابخانه‌سازی و ترویج فرهنگ مطالعه و ایجاد عدالت اجتماعی در بهره‌مندی مردم همه مناطق از کتابخانه است.

وی با بیان اینکه اصفهان به لحاظ برخورداری از سرانه فضای کتابخانه‌ای در وضعیت مطلوبی قرار دارد یادآور شد: هفت کتابخانه آماده افتتاح در این استان وجود دارد که بهره‌برداری از آن‌ها، اصفهان در جایگاه نخست کشور در زمینه برخورداری از کتابخانه‌های نهادی قرار می‌گیرد.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان با بیان اینکه ترویج فرهنگ کتابخوانی نیازمند انجام فعالیت‌های فرهنگی است اظهار کرد: استان اصفهان در سال گذشته با اجرای ۱۵ هزار برنامه فرهنگی در راستای ترویج کتابخوانی، جایگاه نخست کشور در این زمینه را کسب کرد.

هلاکویی با اشاره به افتتاح سالن مطالعه و کتابخانه مسکن مهر شهرضا تصریح کرد: به این کتابخانه سهمیه ۱۰۰ کارتن کتاب و نشریات تعلق می‌گیرد و اعضای آن می‌توانند از طریق نرم‌افزار «سامان» به همه منابع کتابخانه‌ای کشور دسترسی داشته باشند.

وی تأکید کرد: رفع معضلات اقتصادی، کاهش آسیب‌های اجتماعی و ارتقای فرهنگ شهروندی مشروط به تربیت نسل‌هایی کتابخوان و دوستدار دانش و پژوهش است.

به گزارش ایمنا، نخستین کتابخانه و سالن مطالعه مسکن مهر شهرضا با عنوان «کتابخانه ریحانة‌النبی» با زیربنای ۸۵۰ متر در محله سروستان شهر شهرضا ایجاد شده است.

کد خبر 374749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.