بی‌نیازی صنایع فولاد کشور از واردات محصولات نسوز

مدیرعامل شرکت فرآورده‌های نسوز آذر گفت: یکی از اهداف این شرکت بی‌نیازی صنایع فولاد از واردات محصولات نسوز خارجی بود که امروز به این هدف دست پیدا کرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، فرشاد سلیمانی‌فرد در دیدار با فرماندار این شهرستان اظهار کرد: شرکت فرآورده های نسوز آذر تنها شرکت تولید کننده محصولات دولومیتی در ایران با ظرفیت سالانه ۱۵۰ هزار تن انواع فرآورده‌های شکل‌دار، بی‌شکل و محصولات ویژه نسوز است.

وی با بیان اینکه این کارخانه توانسته است بخش عمده‌ای از نیازهای صنایع فولاد، سیمان، آلومنیوم، پتروشیمی، نیروگاهی، پالایشگاهی و مس کشور را تامین کند تصریح کرد: با توجه به تحریم‌هایی که علیه ایران وجود دارد تصمیم گرفته شد تا صنایع فولاد را از واردات محصولات نسوز بی‌نیاز کنیم و محصولات نسوز دولومیتی که محصولی ملی است را جایگزین کنیم با تلاش‌های شبانه‌روزی و جهادی موفق شدیم با تولید این محصول مانع تعطیلی صنایع فولادی کشور شویم.

مدیرعامل شرکت فرآورده‌های نسوز آذر ادامه داد: در کنار این دستاورد بزرگ صادرات محصولات این شرکت به عنوان یک هدف استراتژیک قرار گرفت و این کارخانه در شرایط پایدار تولید قرار گرفت.

سلیمانی‌فرد توجه به برقراری امنیت شغلی و تامین معیشت کارگران را مهمترین دغدغه هیئت مدیره شرکت فرآورده‌های نسوز آذر دانست و اضافه کرد: تلاش شده نه تنها شغلی از دست نرود، بلکه با راه‌اندازی طرح توسعه این شرکت اشتغال جدید نیز ایجاد شود.

کد خبر 374743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.