اختصاص ۱۵۰۰ میلیارد تومان به طرح‌های آبخیزداری در سال ۹۸

رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: اقدامات آبخیزداری در سال ۹۸ با قوت بیشتری در حال انجام است و امسال نیز از صندوق توسعه ملی رقمی حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان به اجرای طرح های آبخیزداری و آبخوانداری اختصاص داده شده است.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، خلیل آقایی به اختصاص ۷۰۰ میلیارد تومانی اعتبارات از محل صندوق توسعه ملی در سال گذشته اشاره و اظهار کرد: با توجه به نیاز کشور و درخواست جوامع  محلی، کشاورزان و مسئولان استان ها، اقدامات آبخیزداری در سال ۹۸ با قوت بیشتری در حال انجام است و امسال نیز از صندوق توسعه ملی رقمی حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان به اجرای طرح های آبخیزداری و آبخوانداری اختصاص داده شده است.

وی یادآور شد: در سال گذشته عملیات آبخیزداری در بیش از شش هزار نقطه کشور، ۳۵۰ شهرستان و ۶۵۰ حوزه به مرحله اجرا در آمد و این رقم در سال ۹۸ به ۱۰ هزار نقطه افزایش می‌یابد.

آقایی خاطر نشان کرد: سال گذشته ،سال کاری بسار مناسبی برای منابع طبیعی بود زیرا انجام یک پروژه در منابع طبیعی و یا خارج از آن معمولاً چند سال زمان می برد اما این اقدام سال گذشته در یک بازه زمانی کمتر از شش ماهه به انجام رسید.

رییس سازمان جنگل ها، مراتع و ابخیزداری درباره سیل اخیر کشور نیز یادآور شد: اگرچه بارندگی‌ها مشکلاتی برای هموطنان ایجاد کرده است اما موجب موهبت و برکاتی نیز بوده است و در سال جاری دغدغه خاطر در زمینه  کم ابی تامین آب نخواهیم داشت.

کد خبر 374740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.