مربیان ژیمناستیک از نظر علمی در سطح بالایی نیستند

مربی تیم آکروژیم استان اصفهان گفت: مدت زیادی است که کلاس‌های مربیگری درجه یک و دو ژیمناستیک در اصفهان برگزار نشده است؛ کلاس‌های مربیگری باید به گونه‌ای برنامه ریزی شود که خروجی آن قابل قبول باشد.

جواد کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص انتخابی تیم ملی آکروژیم (حرکات آکروباتیک به همراه موزیک) اظهار کرد: مسابقات انتخابی تیم ملی آقایان جهت اعزام به مسابقات آسیایی ازبکستان ۱۲ و ۱۳ اردیبهشت در سالن امجدیه تهران برگزار می‌شود. تیم آکروژیم چهار نفره اصفهان طبق سال‌های گذشته به عنوان یک مدعی در این رقابت حضور خواهد داشت.

وی افزود: در این مسابقات رده‌های سنی ۱۲ تا ۱۸ سال، ۱۳ تا ۱۹ سال و ۱۵ سال به بالا حضور دارند؛ با توجه به توانایی‌هایی که بازیکنان اصفهانی دارند، تصمیم گرفتیم برای اولین بار در رده سنی ۱۲ تا ۱۸ سال عازم این مسابقات شویم.

مربی تیم آکروژیم استان اصفهان با بیان اینکه قطعا داوری در مسابقات آکروژیم تاثیر گذار است تصریح کرد: داوری مسابقات انتخابی تیم ملی بر عهده اعضای کمیته فنی فدراسیون ژیمناستیک است و تیم‌هایی که شرایط حضور در این رقابت‌ها را داشته باشند انتخاب خواهند شد.

کاظمی با بیان اینکه آکروژیم رشته نوپایی است اضافه کرد: اطلاعات داوری کشور به روز نیست و داوران تسلط کامل روی این رشته ورزشی ندارند؛ اتفاقات داوری کاملا ناخواسته است و کمیته داوران چند سالی است که سعی بر قوی کردن داوران آکروژیم دارد.

وی در خصوص تعداد تیم‌های شرکت کننده و رقبای تیم اصفهان در مسابقات انتخابی تیم ملی خاطرنشان کرد: حداقل پنج تیم مدعی در این رقابت‌ها شرکت می‌کنند که تیم‌های سمنان، ایفا سرام یزد و کرمانشاه رقیبان اصلی اصفهان هستند.

مربی تیم آکروژیم استان اصفهان با تاکید بر اینکه تیم اول در این رقابت‌ها با تمام نفراتش عازم مسابقات آسیایی می‌شود گفت: تیم اول به دلیل هماهنگی بین اعضایش به مسابقات اعزام خواهد شد و کسی نمی‌تواند جایگزین افراد تیم اول شود.

کاظمی در رابطه با اسپانسری سپاهان در رشته ورزشی آکروژیم اظهار کرد: در اوایل سال برای پیدا کردن حامی  از تیم آکروژیم اصفهان با باشگاه سپاهان صحبت انجام شد اما در نهایت به نتیجه‌ای نرسیدیم.

وی ادامه داد: از سپاهان انتظار  داریم زمانی که در لیگ از تیم حمایت کرد در انتخابی تیم ملی به آکروژیم اصفهان کمک کند. تیم هزینه‌های زیادی دارد که تمامی این مبالغ را خود بازیکنان پرداخت خواهند کرد.

کاظمی با بیان اینکه آکروژیم ورزشی است که نیاز به فرهنگ‌سازی دارد تصریح کرد: اگر به ورزشی علاقه داشته باشید اما فضای کافی وجود نداشته باشد، هرچقدر قوی ظاهر شوید بازهم نمی‌توانید نتیجه دلخواهتان را بگیرید.

مربی تیم آکروژیم استان اصفهان ادامه داد: راه حل این مشکل فرهنگ‌سازی است. باید به خانواده‌ها بگوییم که فرزندانشان را از سن کم وارد این  رشته بکنند و در یک چهار چوب خاص فعالیت داشته باشند تا به نتیجه برسند.

کاظمی با بیان اینکه مربی‌های ما از نظر علمی در سطح بالایی نیستند گفت: مدت زیادی است که کلاس‌های مربیگری درجه یک و دو برگزار نشده است؛ کلاس‌های مربیگری باید به گونه‌ای برنامه ریزی شود که خروجی آن قابل قبول باشد.

مربی تیم آکروژیم اصفهان با اشاره به اینکه  همکاری صدا و سیما و رسانه‌ها در شناخته شدن یک رشته ورزشی تاثیر زیادی دارد اضافه کرد: از زمانی که برنامه عصر جدید شروع شده و مردم کودکانی را در این برنامه دیده‌اند که حرکات خارق‌العاده انجام می‌دهند بیشتر جذب ورزش ژیمناستیک شده‌اند.

کد خبر 374732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.