احیای قانون شوراها دستاوردی در جهت احقاق حقوق مردم

گلپایگان- فرماندار گلپایگان گفت: قانون شوراها از ابتدای انقلاب تصویب شد و در دولت هفتم و هشتم این قانون معطل مانده اجرا شد که این اقدام گامی در جهت احقاق حقوق مردم بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، حسین یارمحمدیان امروز ( پنج شنبه) در مراسم گرامیداشت روز ملی شوراها با بیان اینکه قانون شوراها از ابتدای انقلاب تصویب شد و در دولت هفتم و هشتم این قانون معطل مانده اجرا شد اظهار کرد: برخی به دلیل احتمال اعمال نفوذ اعضای شورا در تصمیم گیری شهرداری مخالف انتخاب شوراها از سوی مردم بودند، اما اگر به صورت حاکمیتی نگاه شود نظام به این جمع بندی رسید که قسمتی از قدرت خودش را به مردم واگذار کند.

وی افزود: قبل از اجرای قانون شوراها، شهردار منصوب فرماندار بود و بازوی فرمانداری محسوب می‌شد که دولت ایثارگرانه این قدرت را به شورا واگذار کرد.

فرماندار گلپایگان تصریح کرد: اگر بخواهیم به یک امنیت پایدار در نظام جمهوری اسلامی برسیم باید فرهنگ توسعه سیاسی در کشور گسترس یابد و یکی از راه‌های توسعه سیاسی واگذاری قدرت بیشتر به شوراهاست، زیرا این نهاد حلقه اتصال بین مردم و حکومت است.

یارمحمدیان گفت: دستگاه حاکمیتی باید بپذیرد که این قدرت به مردم واگذار شده است؛ مثلا فرماندار اگر اعمال نفوذ کند و شهردار انتخاب کند کار اشتباهی است، زیرا حاکمیت به این نتیجه رسیده که شهردار باید توسط شوراها انتخاب شود.

وی تأکید کرد: با توجه به مشکلات اقتصادی به وجود آمده در نتیجه تحریم‌ها و انقباض مالی ایجاد شده باید از منابع مالی موجود استفاده بهینه شود و تمام هزینه‌ها صرف امور عمرانی  و زیر بنایی جامعه شود.

فرماندار گلپایگان با بیان اینکه در آینده باید شهرداری و شوراها قدرت بیشتری پیدا کنند افزود: باید به سمتی حرکت کنیم که دستگاه‌های خدمات عمومی زیر نظر شهرداری‌ها فعالیت کنند.

کد خبر 374729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.