۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۲
آراء مردم مهمترین پشتوانه شوراها

گلپایگان- امام جمعه گلپایگان با بیان اینکه قانون اساسی از آراء مردمی و حضور آنان در صحنه پشتیبانی می‌کند، گفت: اساس کار شوراها اتکا به خرد جمعی است و در تصمیمات این نهاد از تک‌روی و خودکامگی باید پرهیز ‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، حجت الاسلام محمدتقی کرامتی امروز ( پنج شنبه) در مراسم گرامیداشت روز ملی شوراها، اظهار کرد: انتخابات شوراها از جلوه‌های بازر و نماد مردمسالاری دینی و تجلی حاکمیت مردم بر سرنوشت خودشان است.

وی با بیان اینکه قانون اساسی از آراء مردمی و حضور آنان در صحنه پشتیبانی می‌کند، خاطرنشان کرد: اساس کار شوراها اتکا به خرد جمعی است و در تصمیمات این نهاد از تک‌روی و خودکامگی باید پرهیز ‌شود.

امام جمعه گلپایگان با بیان اینکه اعضای شورا باید شجاعت و شهامت داشته باشند، افزود: در هر اموری که مسایل جناحی و سیاسی محور تصمیم گیری‌ها قرار گرفت شوراها با چالش و آسیب مواجه می‌شوند.

کرامتی تأکید کرد: براساس اصل ۱۰۷ قانون اساسی شورا نباید رویکرد سیاسی داشته باشد و تنها به ارایه خدمت به مردم تا رسیدن به رشد و بالندگی جامعه در زمینه فرهنگی و اجتماعی بپردازند.

برخی شورا را زیر سوال می‌برند

مسعود اسکندری، رییس شورای اسلامی شهرستان گلپایگان نیز در این جلسه گفت: برخی افراد اقدامات اعضای شورای شهر و روستا را زیر سوال می‎برند که قابل قبول نیست، زیرا این افراد با عشق و علاقه مشغول خدمت رسانی در جامعه هستند.

وی تأکید کرد: اعضای شوراهای شهر و روستا نمایندگان مردم هستند و انتظار داریم دستگاه‌های اجرایی در همه بخش‌ها با آنان همکاری لازم را انجام دهند تا مشکلات مردم رفع شود.

کد خبر 374720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.