۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۴
علل شایع درد کمر را بشناسید

قوزکردن به این دلیل که انحنای طبیعی ستون فقرات را از بین می‌برد یکی از علل بروز کمردرد است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کمردرد یکی از بیماری‌های شایع دنیای امروز است که عواملی بسیاری در ایجاد آن نقش دارند. این عارضه به صورت حاد یا مزمن بروز پیدا می‌کند و سلامت جسمی و روانی افراد را تحت تأثیر قرار می‌دهد. اگر این بیماری در افراد سالمند با نشانه‌هایی مانند بی اشتهایی، کاهش وزن و درد موضعی همراه شود نیاز به پیگیری درمان دارد. در این گزارش شما را با برخی از علل شایع ایجاد کمردرد آشنا می‌کنیم؛

قوز کردن ممنوع

در صورت قوز کردن بیش از حد انحنای طبیعی ستون فقرات از بین می‌رود و به دیسک‌های پنهان که بین استخوان‌ها قرار دارند آسیب وارد می‌شود. همچنین این گونه نشستن ممکن است به آرتریت (التهاب مفصل) زودهنگام و مشکلات دیگر منجر شود. به افرادی که به این مشکل دچار هستند کشش بدن و حرکت سر و گردن در چهار جهت هر نیم ساعت یک بار توصیه می‌شود. برای کاهش درد یا گرفتگی کمر نیز می‌توان یک کیسه یخ یا پد حرارتی را روی ناحیه مورد نظر قرار داد.

خوردن غذاهای ناسالم را کنار بگذارید

مصرف زیاد غذاهای ناسالم اغلب منجر به التهاب بدن می‌شود و در این صورت بدن مواد مغذی مورد نیاز را دریافت نمی کند. بدن افراد برای ایجاد عضلات قوی، استخوان‌ها و بافت نرم نیازمند پروتئین، گوشت، غلات کامل، میوه‌ها و سبزیجات و چربی‌های سالم مانند آوکادو و ماهی سالمون است. مواد مغذی دیگر مانند کلسیم، فسفر و ویتامین  Dنیز برای سلامت بدن ضروری است.

روی تشک مناسب بخوابید

تشک افراد باید به اندازه کافی فشرده و برای تناسب با فرم بدن به قدر کفایت نرم باشد. تشک‌های ایده‌آل به نحوه خوابیدن و یا سلامت کمر بستگی دارند. برای تشخیص نیاز کمر به تشک فشرده، می‌توان چند شب خارج از تخت روی زمین خوابید. بعضی فروشگاه‌ها به مشتریان اجازه می‌دهند در صورتی که تشک خریداری شده باعث درد کمر و یا سایر مشکلات می‌شود، آن را بعد از چند هفته مرجوع کنند.

 خوابیدن بر پشت

برای برخی افراد بهترین حالت برای کاهش کمردرد خوابیدن به پشت است، زیرا در این صورت وزن بدن به‌طور یکسان توزیع می‌شود. موضوع قابل توجه اینکه تغییر نحوه خوابیدن دشوار است، چرا که این عادت طی مدت زمان طولانی شکل گرفته‌ است. قرار دادن یک حوله تاخورده یا یک بالش زیر زانو به حفظ انحنای طبیعی پشت کمک می‌کند. ارتفاع مناسب بالش برای گردن نیز در ایجاد راحتی افراد و پیشگیری از کمردرد مؤثر است.

 روی شکم نخوابید

خوابیدن روی شکم به وی‍ژه در صورت بروز مشکلات کمری به افراد توصیه نمی‌شود. تکان خوردن و غلتیدن ممکن است به گردن و کمر فشار وارد کند. در صورت عادت به خوابیدن روی شکم، گذاشتن سر روی بالش بسیار نرم یا روی زمین گردن را در موقعیت مناسب قرار می‌دهد.

 درست بخوابید

به نظر می‌رسد که خوابیدن به طرفین بهترین وضعیت برای اجتناب از ابتلا به درد کمر باشد. گذاشتن بالش بین پاها و بالا آوردن پا به سمت سینه باعث کاهش فشار روی قسمت پایین کمر می‌شود. این موقعیت به ویژه برای افراد مبتلا به کمر درد و همچنین برای زنان باردار توصیه می‌شود.

کد خبر 374714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.