۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۵
دوچرخه‌سواری هوایی در چین

مقامات "شیامن" شهری در جنوب کشور چین برای به حداقل رساندن ترافیک و خطرات احتمالی ناشی از تصادفات دوچرخه سواران بزرگترین خط دوچرخه سواری هوایی را به طول ۷.۶ کیلومتر و ارتفاع پنج متر از سطح زمین ساخته‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، امروزه خیابان‌ها به فضاهایی برای رقابت بین حضور خودروها، دوچرخه‌ها و عابران پیاده تبدیل شده‌اند. رانندگان، دوچرخه سواران و مردم همیشه سعی می‌کنند با بیشترین سرعت ممکن خود را به مقصد برسانند.

مقامات "شیامن" شهری در جنوب کشور چین برای به حداقل رساندن ترافیک و خطرات احتمالی ناشی از تصادفات دوچرخه سواران بزرگترین خط دوچرخه سواری هوایی را به طول ۷.۶ کیلومتر و ارتفاع پنج متر از سطح زمین ساخته اند؛ بنابراین دوچرخه سواران می‌توانند بدون خطر از مرکز شهر چهار میلیون نفری شیامن عبور کنند.

خط هوایی دوچرخه سواری شیامن در یک مسیر مستقیم پیش می‌رود و هم‌راستا با سیستم هوایی حمل‌ونقل سریع اتوبوس این شهر است. در خط هوایی دوچرخه چندین استراحتگاه و فضاهایی برای دسترسی به مراکز تجاری، فروشگاه‌ها و رستوران‌ها وجود دارد.

حفظ امنیت دوچرخه سواران مهمترین جنبه در طراحی خط دوچرخه سواری شیامن بوده‌ است. با این حال در طراحی این زیرساخت جنبه‌های دیگری نظیر ایجاد کناره برای دویدن افراد و خودداری از ایجاد شیب‌های تند در سراسر مسیر و قابلیت دسترسی دوچرخه سواران به فضاهای مناسب و حتی بالابرهای برقی برای بردن دوچرخه های خود تا این مسیر در نظر گرفته شده‌ است.

خط دوچرخه سواری هوایی شیامن در سال ۲۰۱۷ افتتاح شد و طولی نکشید که تعداد دوچرخه سواران در هر ساعت به دو هزار نفر و روزانه به ۲۴ هزار نفر رسید. اما پس از اندکی که تب و تاب استقبال آن از بین رفت، تعداد دوچرخه سواران به چهار هزار نفر در روز رسید. اغلب کاربران این خط هوایی را گردشگران تشکیل می دهند و افراد کمتری از این مسیر برای رفتن به محل کار خود استفاده می‌کنند.

مقامات شهر امیدوارند که استفاده از این خطوط هوایی به زودی در میان مردم ترویج پیدا کند و با افزایش استفاده از آن‌ها زیرساخت‌های دوچرخه سواری بیشتری در شهر طراحی شود.

کد خبر 374709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.