تدوین برنامه‌های راهبردی بر اساس ۷ سرفصل

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان گفت: در سال‌جاری برنامه‌های راهبردی خود را بر مبنای هفت سرفصل تدوین کرده‌ایم و در راستای تحقق آن از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنیم.

حسن محمدحسینی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به برنامه‌های راهبردی در سال ۹۸ اظهار کرد: یکی از سرفصل‌های مورد تأکید در سال‌جاری در بخش «علم و پژوهش» خلاصه می‌شود که یکی از راهبردهای آن تبیین نیاز کشور به جوشاندن چشمه دانش است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته در راستای تببین نیاز کشور برگزاری دوره‌های آموزشی عمومی و تخصصی برای کارکنان نظیر آموزش ضوابط و مقررات شهرداری در حوزه شهرسازی و مقررات ملی ساختمان، آشنایی با قوانین و مقررات شهرداری‌ها در بخش خدمات شهری و رفع تخلفات همچنین توزیع جزوات آموزشی جهت بهبود دانش و عملکرد پرسنل انجام شد.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان ادامه داد: در سال‌جاری در راستای توانمندسازی پرسنل از طریق افزایش دانش سازمانی و در راستای اجرا و عملیات از طریق برگزاری دوره‌ها و توزیع جزوات آموزشی نظیر آموزش‌های حقوقی و آیین دادرسی، تهیه و تنظیم گزارشات و صورت جلسات حقوقی، دوره ضوابط و مقررات شهرسازی و دوره حقوق شهروندی اقدام خواهیم کرد.

وی تلاش برای کسب قله‌های دانش جهان را از دیگر راهبردهای سرفصل علم و پژوهش عنوان کرد و گفت: سال گذشته برای افزایش سطح دانش پرسنل از طریق برگزاری دوره‌های تخصصی با استفاده از پتانسیل‌های درون سازمانی و فراسازمانی اقدام شد و امسال نیز درصدد برقراری تعامل با دانشگاه‌ها، موسسات علمی و ادارات به منظور برگزاری دوره‌های آموزشی و تخصصی با هدف افزایش سطح دانش هستیم.

وی با بیان اینکه ارتقاء احساس مسئولیت و جهاد علمی از دیگر راهبرد سرفصل علم و پژوهش اداره کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان در سال ۹۸ است، گفت: افزایش انگیزه، اشتیاق شغلی و احساس مسئولیت برای انجام وظایف محوله چینش پرسنل باتوجه به مدرک تحصیلی، تخصص و توانمندی از جمله اقدامات انجام شده سال گذشته صورت گرفته است.

محمدحسینی افزود: امسال برای ارتقاء سطح انگیزش شغلی و احساس مسئولیت از طریق ادامه طرح سازمان‌دهی و چینش پرسنل و توانمندی همچنین تشویق فعالان و مسئولیت‌پذیر در امر اجرای وظایف محوله اقدام خواهیم کرد.

وی با اشاره به دیگر سرفصل برنامه‌ها همچون «معنویت و اخلاق» گفت: برجسته کردن ارزش‌های معنوی و رعایت فضیلت‌هایی همچون خیرخواهی، کمک به نیازمندان، راستگویی، شجاعت، اعتماد به نفس و دیگر خلقیات نیکو از راهبردهای مهم این سرفصل به شمار می‌رود که در این ارتباط سال گذشته برگزاری دوره‌های آموزشی عمومی شامل مباحث اخلاقی و معنوی ویژه تمام پرسنل اداره کل نظیر برگزاری دوره آموزشی ضمن خدمت و همچنین دوره کنترل خشم و پرخاشگری، دوره آموزش هوش، هیجانی و زبان بد و تأکید بر رعایت ارزش‌های معنوی فوق در جلسات هماهنگی اداره کل و مناطق انجام شد.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: در سال‌جاری برای برگزاری دوره‌های آموزشی اخلاقی و معنوی به صورت مستمر نظیر برگزاری دوره کنترل خشم و پرخاشگری، دوره تکریم ارباب رجوع و اخلاق در محیط کار، دوره مهارت‌های زندگی، دوره اصول و فنون مذاکره تأکید داریم و بر رعایت فضیلت‌ها و ارزش‌های اخلاقی در جلسات هماهنگی اداره کل و مناطق تأکید خواهد شد.

وی با بیان اینکه در سرفصل معنویت و اخلاق راهبردهایی همچون کمک و حمایت از نهادهای اجتماعی درباره این مهم، رشد شعور معنوی و وجدان اخلاقی در جامعه و ستیز باکانون‌های ضدمعنویت و اخلاق، به شیوه معقول تبیین شده است، گفت: برای تحقق راهبرد کمک و حمایت از نهادهای اجتماعی در سال‌جاری پیگیری ایجاد و تجهیز و راه‌اندازی مرکز جدید ساماندهی و بازتوانی متکدیان، کودکان کار، کارتن خواب ها و رفع معضلات ناشی از آن در جنب باغ فدک، همکاری با فعالیت‌های معنوی و اخلاقی نهادهای اجتماعی و همکاری در ارائه مجوز نصب تبلیغات مطابق با شرایط و ضوابط اقدام خواهیم کرد.

محمدحسینی با اشاره به سرفصل «عدالت و مبارزه با فساد»، گفت: از جمله اقدام انجام شده در راستای اجرای این سرفصل طی سال گذشته کنترل و نظارت دقیق و مستمر امور پیشگیری و رفع تخلفات شهری تمام مناطق شهرداری اصفهان توسط واحدهای تخصصی اداره کل در قالب ۳۲ گروه تخلفات اصلی، برگزاری دوره‌های آموزشی عمومی شامل مباحث اخلاقی و معنوی ویژه تمامی پرسنل اداره کل، حساسیت و قاطعیت در برخورد قانونمند با تخلفات شهری، توسعه عدالت خدمت رسانی از حریم و محدوده شهر اصفهان تا مناطق مرکزی شهر به صورت یکسان در پیشگیری و رفع تخلفات شهری، مشکل بافت‌های فرسوده از طریق اجرای بند ۱۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، رفع کاربری‌های ناسازگار و مزاحم در محله‌های شهری از طریق اجرای بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها بود.

وی ادامه داد: از جمله برنامه‌های اجرایی این اداره کل در سال ۹۸ در راستای تحقق سرفصل عدالت و مبارزه با فساد، کنترل و نظارت دقیق و مستمر امور پیشگیری و رفع تخلفات شهری تمامی مناطق شهرداری اصفهان، طرح ارتقاء تکریم ارباب‌رجوع، تحقق سرمایه اجتماعی در قالب پایگاه مردمی و ایجاد پل ارتباطی بین شهروندان و اداره کل پیشگیری، تأکید بر برگزاری دوره‌های آموزشی، اخلاقی و معنوی به صورت مستمر، افزایش آسایش و امنیت تمامی شهروندان در راستای فراهم کردن شهری عاری از تخلفات شهری، برنامه‌ریزی جهت برخورد یکسان و در چهارچوب قوانین با تمامی تخلفات شهری، است.

وی با بیان اینکه راهبردهای توصیه شده در سرفصل «اقتصاد» تدوین برنامه‌های اجرایی برای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است، گفت: اقدامات انجام شده در سال گذشته این سرفصل، ایجاد اقتصاد قوی و رشد متوازن اشتغال، درآمد و سرمایه‌گذاری با رفع معضلات کسب و کار همچون پدیده دستفروشی و رفع نازیبایی های بصری است.

چابک‌سازی در راستای سیاست‌های کلان شهرداری اصفهان

محمدحسینی گفت: در سال‌جاری نیز کاهش زمان و افزایش کیفیت انجام وظایف با درنظر گرفتن کمترین میزان هزینه از طریق بهبود و به‌روزرسانی فرآیندهای واحدهای زیرمجموعه در اداره کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری و مناطق ۱۵ گانه شهرداری، همچنین چابک‌سازی مجموعه در راستای سیاست‌های کلان شهرداری اصفهان در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان اظهار کرد: راهبردهای توصیه شده در سرفصل «استقلال و آزادی» حق تصمیم‌گیری و عمل کردن و اندیشیدن برای همه افراد جامعه و تبیین مفهوم "آزادی نباید در تقابل با اخلاق و قانون و ارزش‌های الهی و حقوق عمومی" است.

وی با بیان اینکه از جمله اقدامات انجام شده سال گذشته در این سرفصل ارائه اطلاعات به منظور درک مسائل و پیشنهاد راه حل‌های مناسب مردمی برای جایگزینی در تصمیمات شهرداری و فرهنگ سازی و آموزش شهروندان به منظور رعایت قوانین و مقررات شهری و حقوق شهروندی بود، افزود: در سال ۹۸ فرهنگ سازی در زمینه ارتباط شهروندان با اداره کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری نظیر تدوین و اجرای جلسات با معتمدین محلی پیگیری ارتباط با اتحادیه‌های صنوف برای مرتفع کردن تخلفات شهری مرتبط و اجرای طرح‌های آموزشی و فرهنگ‌سازی سطوح مختلف شهروندان در دستور کار قرار گرفته است.

محمدحسینی گفت: راهبردهای توصیه شده در سرفصل «عزت ملی» ارتقاء سطح شجاعت و حکمت مدیران جهادی است که از جمله اقدامات انجام شده در این زمینه طی سال گذشته استفاده از قدرت، شجاعت و حکمت در مدیریت برای اداره و توسعه اجتماعی و اقتصادی شهر به شمار می‌رود.

وی تاکید کرد: از جمله راهبردهای توصیه شده در سرفصل «سبک زندگی» طراحی و نهادینه‌سازی الگوی ارتباطات و تعاملات اجتماعی در فضای واقعی، مجازی و کالبدی فرهنگی و اجتماعی در چهارچوب آموزه‌های اسلامی، تبیین و نهادینه سازی فرهنگ عفاف، پوشش و حجاب اسلامی در مناسبات و ارتباطات اجتماعی و طراحی و نهادینه سازی الگوی معماری و شهرسازی اسلامی- ایرانی است.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان اقدامات انجام شده سال گذشته در این زمینه، فرهنگ‌سازی و آموزش همگانی در راستای رعایت قوانین و مقررات شهری و حقوق شهروندی با استفاده از ظرفیت رسانه‌ها، تأکید بر نهادینه سازی و اجرای عفاف و پوشش اسلامی، کنترل دقیق و مستمر تخلفات ساختمانی و نظارت براجرای ضوابط و مقررات شهرسازی توسط واحد تخصصی کنترل ساختمان (پلیس ساختمان) و هماهنگی‌های لازم برای اجرای سامانه سرای ۸ (ایساپ) در مجموعه اداره کل است.

وی ادامه داد: برای سال ۹۸ اشاعه آموزش‌ها و اعتلای فرهنگ شهروندی در راستای ارتباطات و تعاملات اجتماعی در فضای واقعی و مجازی، تأکید بر نهادینه‌سازی و اجرای عفاف و پوشش اسلامی، ادامه نظارت و کنترل دقیق و مستمر تخلفات ساختمانی و همچنین اجرای ضوابط و مقررات شهرسازی توسط واحدتخصصی و امکانات به‌روز انجام می‌شود.

کد خبر 374702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.