۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۶
جشنی به رنگ سادگی...

جمعیت انبوهی در حال وارد شدن هستند. برخی کودکان دست پدر و مادر خود را گرفته‌اند و برای رفتن به شهری رنگارنگ آرام و قرار ندارند. عده‌ای هم فلاسک چایی و لوازم گردش خود را در سبدهایی همراه آورده‌اند و منتظر سایر دوستان خود هستند تا به اتفاق آنها پای در این سرزمین بگذارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، میزبانی شهر رویاها از آدم‌هایی از جنس عزت و امید و بالندگی بسیار متفاوت تر از همیشه است؛ در چهره تمام آنها سادگی و صداقت موج می زند. افراد زحمتکش و شریفی که زیبایی و پاکیزگی شهرمان مدیون تلاش آنهاست آری... آنها کارگران شهرداری اصفهان بودند. ژن‌های خوب شهر و کشورمان که با دستانی پینه‌بسته کار می‌کنند، عرق می‌ریزند و البته به سختکوشی خود می بالند تا با کسب رزق حلال امرار معاش کنند.

کارگران به یُمن «روز کارگر» به شهر رویاها دعوت شده بودند تا ساعاتی را به دور از دغدغه کار و تلاش در کنار خانواده‌های خود تفریح کنند و شاد باشند.

کارگران همراه با خانواده خود با رسیدن به شهر رویاها پس از دریافت بن پذیرایی و بلیت مخصوص استفاده از وسایل شهربازی رویاها وارد محل برگزاری جشن باشکوهی شدند که نمایش تئاتر طنز، مسابقه‌ ویژه کارگران و اجرای موسیقی زنده از بخش‌های دیگر آن بود. تا آخرین لحظه پایان جشن هیچ صندلی خالی نشد و شاد بودن در چهره تک تک افراد به خوبی دیده می‌شد که این خود گواهی بر کسب رضایت آنان از این برنامه بود.

پس از دو ساعت اجرای برنامه‌های شاد، کارگران همراه با خانواده‌های خود برای استفاده رایگان از وسایل بازی شهر بازی رویاها محل برگزاری جشن را ترک کردند تا شبی به یاد ماندنی در صفحه خاطرات خود ثبت کنند.

احمد باقری یکی از کارگران منطقه چهار شهرداری اصفهان است که ۲۰ سال سابقه کار خود را افتخاری بزرگ می‌داند و به خبرنگار ایمنا می‌گوید: اگر امشب ما را به اینجا دعوت نمی‌کردند شاید تا همیشه فرزندان من در آرزوی آمدن به این شهربازی بودند، خداراشکر شهرداری به کارگران هم توجه می‌کند و حقوق ما را به موقع پرداخت می‌کند.

علیرضا مختاری کارگر منطقه دو شهرداری می‌گوید: چند روز پیش فهمیدم که شهرداری می‌خواهد برای ما جشنی بگیرد. وقتی به خانه رفتم و به خانواده‌ام گفتم خیلی خوشحال شدند. می‌خواهم دعا کنم برای سلامتی آنهایی که در شهرداری مدیر هستند و ما کارگران را می‌بینند.

علی قنبری از دیگر کارگران شهرداری است. البته تا می‌خواست لب به سخن باز کند همسرش زبان به کلام گشوده و می گوید: تا حالا اینجا را ندیده بودیم. جشن خیلی خوبی بود همه از آن لذت بردیم. خیلی خندیدیم؛ ما نیاز به تفریح داریم. بچه‌های ما مدت‌ها بود که آرزو داشتند به این شهربازی بیایند. خدارا شکر آرزویشان امشب برآورده شد.

اقدامی ماندگار در تاریخ فعالیت شهرداری اصفهان

«علیرضا نصر اصفهانی» نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به روز کارگر اظهار می‌کند: کارگران نیروهای شریف، زحمتکش و نجیب شهرداری اصفهان به شمار می‌روند.

وی ادامه می‌دهد: اینکه کارگران تلاشگر شهرداری پس از برنامه ویژه شب یلدا که در تمام مناطق شهرداری آیین باشکوهی همزمان با این شب برگزار شد برای دومین بار در این مکان تفریحی گردهم آمده‌اند جزء اقدامات بی‌نظیر و ماندگار شهرداری اصفهان است.

نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با ابراز خرسندی از برنامه‌ریزی برای برگزاری جشن و امکان استفاده رایگان از امکانات شهر رویاها برای ۳۰ هزار نفر از کارگران شهرداری همراه با خانواده‌های خود تصریح می‌کند: به خاطر ندارم قبل از این جمع عظیم کارگران همراه با خانواده به چنین برنامه‌هایی دعوت شده باشند.

وی تاکید می‌کند: این برنامه‌ها برگزار می‌شود تا ثابت کنیم برای مدیریت شهری اصفهان کارگران دارای جایگاه باارزش و بسیار گرامی هستند، زیرا اگر امروز شهری سرسبز و سرزنده داریم که در کشور حرف اول را می‌زند مرهون زحمات افراد شرافتمندی است که امروز با نام «کارگر» در کوچه پس کوچه‌ها و پارک‌های عریض و طویل شهر مشغول خدمت‌رسانی به شهر و شهروندان هستند.

نصر اصفهانی می‌گوید: یکی از حلال‌ترین حقوق‌های پُر خیر و برکتی که به سمت زندگی نیروهای شهرداری سرازیر می‌شود دستمزد کارگران است و حتما از این مسیر و با این حقوق فرزندانی تربیت خواهند شد که به لحاظ تخصصی، اخلاقی همچنین آینده‌داری از موفق‌ترین فرزندان کشور ایران هستند.

پنج شب جشن ویژه خانواده ۳۰ هزار نفری کارگران شهرداری

«حسین امیری»، معاون خدمات شهری شهردار اصفهان در این باره به ایمنا می‌گوید: با توجه به وسعت و گستردگی کلانشهر اصفهان، کارگران خدمات شهری مناطق ۱۵ گانه و سازمان‌های وابسته شهرداری اصفهان به صورت شبانه‌روزی تلاش می‌کنند تا شهری زیبا، سرسبز و پاکیزه دارای تمام شاخصه‌های مطلوب داشته باشیم.

وی با بیان اینکه شهرداری نهادی خدماتی است و فعالیت‌های آن شبانه‌روزی است اظهار می‌کند: کارگران زحمت‌کش شهرداری در بخش‌های مختلفی همچون جمع‌آوری پسماند، رفت و روب و فضای سبز از سحرگاهان تا شامگاهان ایثارگرانه تلاش می‌کنند تا شهری زیبا و پاکیزه داشته باشیم، از این رو با توجه به شرایط کاری آنها برنامه‌هایی برای تقویت روحیه این قشر زحمت‌کش پیش‌بینی شد تا بتوانیم قدردان بخشی از زحمات آنها باشیم.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان ادامه می‌دهد: برای نخستین بار مدیریت شهری شهرداری اصفهان تصمیم گرفت به منظور قدردانی از خدمات کارگران شهرداری و ایجاد نشاط و شادابی در بین آنها و تقویت روحیه این قشر تلاشگر، جشن باشکوهی همراه با ایجاد امکان استفاده از امکانات شهر رویاها به صورت رایگان برای آنها همراه با خانواده‌هایشان به مدت پنج شب برگزار کند.

وی با بیان اینکه هر شب پذیرای شش هزار نفر از کارگران و خانواده آن‌ها در شهر رویاها هستیم خاطرنشان می‌کند: در مجموع طی پنج شب ۳۰ هزار نفر از کارگران شهرداری اصفهان همراه با خانواده خود از برنامه‌های شاد و امکانات تفریحی شهر رویاها به صورت رایگان استفاده خواهند کرد.

وی می‌گوید: شهرداری اصفهان برای نخستین بار تصمیم گرفته است تا کارگران را در برنامه‌های شاد و تفریحی اینگونه دعوت کند و امیدوارم که این اقدام به روحیه همبستگی، هم‌افزایی و ایجاد شادی و نشاط در آنها کمک کند.

امیری تاکید می‌کند: شهرداری اصفهان همواره سعی داشته تا به ارائه خدمات و امکانات مورد نیاز کارگران در بخش‌های مختلف توجه کند البته در این ایام نیز تلاش‌های زیادی برای رفع دغدغه‌های کارگران انجام داده است.

کد خبر 374701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.