خسارت بارش‌های استان بالغ بر ۵۲۰ میلیارد تومان برآورد شد

فریدونشهر- مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: خسارت ناشی از جاری شدن سیل و بارش برف سنگین و طوفان شن در شهرهای استان بالغ بر ۵۲۰ میلیارد تومان برآورد شده است، که بیشترین خسارت مربوط به غرب و شرق استان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان فریدونشهر، منصور شیشه فروش امروز (چهارشنبه) در جلسه شورای اداری شهرستان اظهار کرد: در استان اصفهان بارش‌های سال زراعی جاری در ۱۵ سال گذشته بی سابقه بوده است.

وی افزود: در پی بارش‌های سال زراعی جاری خساراتی را متحمل شدیم که البته باید برای آینده پیش بینی حوادث طبیعی را در پیشگیری از خسارت‌ها انجام دهیم یعنی باید تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم.

حجم سد زاینده رود به ۵۸۶ میلیون متر مکعب رسید

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: بارندگی‌ها در سال زراعی جاری تاکنون در حوزه شاخه‌های زاینده رود در ایستگاه کوهرنگ دو هزار و ۱۲۶ میلیمتر به ثبت رسیده است که نسبت به سال گذشته ۲۳۰ درصد و نسبت به متوسط بلند مدت ۶۳ درصد افزایش نشان می‌دهد و حجم سد زاینده نیز به ۵۸۶ میلیون متر مکعب رسیده است.

وی با بیان اینکه موقعیت جغرافیایی استان اصفهان خشک و نیمه خشک است و باید متناسب با الگوی مصرف در مصرف آب نهایت صرفه جویی را در تمام بخش‌ها انجام دهیم گفت: با توجه به شرایط اقلیمی منطقه ممکن است سال آینده با خشکسالی مواجه شویم.

شیشه فروش با اشاره به اینکه بارش‌ها در استان‌های شمالی و جنوبی کشور و به تبع در استان اصفهان خساراتی را به همراه داشت افزود: در برخی شهرستاهای استان بارش‌ها منجر به جاری شدن سیلاب شد که البته بیشترین خسارت سیل در شهرستان فریدونشهر و سمیرم گزارش شده است.

وی افزود: خسارت ناشی از جاری شدن سیل و بارش برف سنگین و طوفان شن در شهرهای استان بالغ بر ۵۲۰ میلیارد تومان برآورد شده که بیشترین خسارت مربوط به غرب و شرق استان است.

لزروم برگزاری مانور بحران توسط دستگاه‌ها در طول سال

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: مجموعه مدیریت بحران استان باید در جهت کنترل بحران مانور و آموزش‌های لازم را در طول سال برای ارتقای توان عملیاتی در لحظه بحران برگزار کنند.

وی  با بیان اینکه در استان تمام مرخصی‌ مدیران در ایام نوروز برای مدیریت بحران لغو شد افزود: توانستیم بحران سیل را به خوبی مدیریت و از تکرار حادثه دروازه قرآن شیراز در اصفهان جلوگیری کنیم.

شیشه فروش با بیان اینکه تمام مدیران در حوزه پیشگیری از وقوع حوادث جان برکف باید در خدمت رسانی به مردم حاضر باشند گفت: مدیریت بحران به معنی پایش، نظارت و سپس پیش بینی و پیشگیری که نتیجه آن جلوگیری از آسیب می‌شود.

وی تصریح کرد: اگر نسبت به مخاطرات طبیعی بی تفاوت باشیم و بحران را مدیریت نکنیم به بحرانی تبدیل می‌شود که جبران آن سال‌های طولانی به طول می‌انجامد.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: استان اصفهان معین استان‌های سیل زده بود تاجایی که بیش از هزار نیرو به مناطق سیل زده خوزستان و لرستان به همراه ۲۰۰  ماشین آلات سنگین برای خدمت رسانی در عرصه عمرانی مشغول شدند که تابلوی رشادت استان هستند.

ارسال ۱۵۰ کامیون و تریلر کمک غیر نقدی مردمی به استان خوزستان

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۱۵۰ کامیون و تریلر از کمک‌های غیر نقدی مردم استان اصفهان به استان‌ خوزستان و یکصد کامیون کمک غیر نقدی به لرستان ارسال شده، گفت: استان اصفهان سال گذشته توانست در زلزله کرمانشاه، سه هزار و ۵۰۰ کانکس ارسال و بیش از سه هزار و ۴۱۵  واحد مسکونی را بازسازی کند.

وزارت جهاد و بنیاد مسکن مکلف به جبران خسارت شدند

شیشه فروش با بیان اینکه فریدونشهر به جهت موقعیت جغرافیای به بام ایران معروف است گفت: خسارات استان اصفهان جمع بندی و به قرار گاه نوسازی و بازسازی مناطق سیل زده کشور ارسال شده و جبران خسارات شهرستان فریدونشهر در این قرارگاه مطرح می‌شود.

وی با بیان اینکه وزرات جهاد مصوب کرده که خسارات بخش کشاورزی و دامی را پرداخت کند گفت: باید دو کارگروه جهاد کشاورزی و بنیاد مسکن در شهرستان تشکیل و در دریافت  سهم خسارت ناشی از سیل ورود پیدا کنند.

کد خبر 374679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.