سنگ‌های چند تنی پیش پای تولیدکنندگان است

استاندار اصفهان گفت: سنگ‌های چند تنی پیش پای تولیدکنندگان است و باید برای برداشتن این سنگ‌ها تعامل و همدلی بین دولتی‌ها و بخش خصوصی ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس رضایی ظهر امروز (چهارشنبه) در چهارمین گردهمایی فعالان صنعت سنگ کشور، ضمن خوش‌آمدگویی به مهمانان این همایش با بیان اینکه برای اجرایی کردن رونق تولید باید همتی جدی به خرج داد، اظهار کرد: بزرگان عرصه تولید در بخش معدن مشکلات زیادی دارند، البته در همه بخش‌های تولیدی با چالش روبه‌رو هستیم.

وی با بیان اینکه در حوزه کشاورزی با مشکلات آب روبه‌رو هستیم، اظهارکرد: ۱۵ میلیارد مترمکعب آب شیرین از  کشور خارج شد که اگر بخواهیم همین میزان آب را شیرین سازی کنیم باید هزینه هنگفتی برای آن بدهیم، این درحالی است که در سد زاینده رود یک میلیارد مترمکعب کمبود آب داریم.

استاندار اصفهان با تأکید بر اینکه ضوابط و قوانین موجود کشور برای شرایط کار و جنگ اقتصادی نیست، تصریح کرد: در این زمینه برای آشنایی با چالش‌های حوزه تولید هر هفته بازدیدی را از شهرک‌های صنعتی داریم که با مشکلات این مراکز آشنا و برای حل آن برنامه‌ریزی کنیم.

وی با بیان اینکه عملی کردن رونق تولید مقررات منطبق با خود را می‌طلبد، گفت: گمرک بخشنامه‌ای دارد که اگر واحدی مواد اولیه وارد کرد، باید ارزش افزوده آن را قبل از ترخیص پرداخت کند؛ اگرچه این موضوع برای فعالان اقتصادی سخت است که قبل از هرگونه تولیدی ارزش افزوده آن را پرداخت کنند، اما تاکنون مشکلی با این قانون نداشته‌اند.

رضایی با اشاره به اینکه صادرکنندگان در حوزه‌های اقتصادی با مشکلات ارزی مواجه هستند، تصریح کرد: بسیاری از تولیدکنندگان صادراتی انجام داده‌اند که برای گرفتن پول آن از کشورهای خارجی دچار مشکل هستند، یا اینکه برخی از آن‌ها تولیدات خود را با ارز ۳۲۰۰ تومانی فروخته‌اند و امروز باید با ارز نیمایی آن را پرداخت کنند. 

وی با تأکید بر اینکه امروز سنگ‌های چند تنی پیش پای تولیدکنندگان است، افزود: جای خوشحالی دارد که فعالان اقتصادی در اصفهان عشق بسیاری به کار و تولید دارند، عده‌ای از آن‌ها اذعان دارند نیازی به تولید ندارند، اما اگر تولید نکنند می‌میرند و این نشان از عشق یک تولید کننده است.

استاندار اصفهان اظهار کرد: برای برداشتن سنگ‌های چند تنی از جلوی پای فعالان اقتصادی، فعالان این عرصه باید قدمی به سوی ما بردارند چرا که دولتی‌ها هم عاشق خدمت هستند، اما گرفتاری‌های بسیاری دارند و ناچار به رعایت ضوابط و قوانین هستند.

وی با اشاره به اینکه امروز تولیدات اصفهان قابل رقابت با بسیاری از نقاط دنیا است، گفت: فعالان اقتصادی باید با ما مشارکت کنند و مشکلات خود را به دست ما برسانند و با ما تعامل داشته باشند.

رضایی با اشاره به اینکه فعالان حوزه معدنی باید شرایط زیست محیطی این صنعت را لحاظ کنند، تصریح کرد: توجه به مسائل محیط زیستی از اهمیت بالایی برخوردار است؛ همچنین استفاده از ضایعات سنگ می‌تواند ارزآوری خوبی برای فعالان این حوزه داشته باشد.

کد خبر 374671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.