انکار آسیب‌های اجتماعی باعث افزایش آن‌ها می‌شود

شهرضا - مدرس دانشگاه آزاد اسلامی شهرضا گفت: انکار آسیب‌های اجتماعی باعث افزایش و ظهور انواع جدیدی از آن‌ها می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، مینا باهنر امروز (چهارشنبه) در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان، خاطرنشان کرد: طلاق، خشونت و مصرف مواد مخدر سه آسیب مهم اجتماعی کشور هستند، اما خودکشی، به دلایل شرعی و عقلی از دیگر آسیب‌ها بدتر و خطرناک‌تر است.

وی ادامه داد: متأسفانه مهارت حل مسئله در بین مردم نهادینه نشده است، که این موضوع منجر به افزایش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

مدرس دانشگاه آزاد اسلامی شهرضا با بیان اینکه باید از تجارب سایر کشورها در مقابله و کاهش آسیب‌های اجتماعی استفاده شود، تصریح کرد: ناهنجاری‌های اجتماعی از غرایز افراد ناشی می‌شود و بسیاری از کشورها در مهار یا کاستن از تعداد آن‌ها موفقیت‌های زیادی کسب کرده‌اند.

باهنر با بیان اینکه باید برای جلوگیری از خودکشی اقدامات پیشگیرانه انجام شود، خاطرنشان کرد: مهمترین اقدام پیشگیرانه آموزش همه اقشار جامعه و رفع معضلاتی است که به افزایش این آسیب‌ها منجر می‌شود.

وی با بیان اینکه انکار آسیب‌های اجتماعی باعث افزایش آن‌ها می‌شود، یادآور شد: لازم است تیم‌هایی از جوانان متخصص شهرستان در رشته‌های روانشناسی و علوم اجتماعی ایجاد و برای کاهش اینگونه آسیب‌ها تلاش کنیم.

مدرس دانشگاه آزاد اسلامی شهرضا اظهار کرد: در فرهنگ ایرانی و اسلامی آموزه‌ها و تعالیمی وجود دارد که استفاده از آن‌ها می‌تواند باعث کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی و معضلات مردم شود؛ اما در استفاده و کاربرد این تعالیم باید از افراد متخصص و توانمند استفاده شود.

کد خبر 374670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.